Foton från sista dagen på Kreta 2012 samt summering av hur resan organiserades

Och så var jag då framme vid bilderna från den allra Sista dagen, Den 26e juli,  från resan till Kreta, Georgioupolis, 2012. Dagbok – klicka här. Bilder från hela resan hittar du här

Busungen fick prova hoppa ned i den iskalla floden – från bron. Inte så högt – men ändå… Spännande var det i alla fall. Och kyligt. Helt sjukt hur vattnet i floden kan vara så isande och havet rent av ljummet…

Här syns det fina nyrenoverade badrummet. Med duschkabin ju. Toppenfräscht. Vi har varit med om mycket olika standard på just badrummet och duschen. Detta var jättefint. Och hade jag nu fått ståta med min blekfeta rumpa på bild så hade ni fått se hur galet vit den är jämfört med resten. Men jag väljer att censurera bort den.

Och så måste vi ju göra slut på allt flytande i kylen innan vi sticker hem mot Sverige igen. Skål!

Har inte summerat resan för den som undrar.

Så här gjorde jag:

• Bokade reguljärflyg med Norwegian Arlanda-Chania t.o.r  via nätet för tre pers. Tror det gick på just under 7000 spänn.
  • Och eftersom flyget gick från huvudstaden behövdes anslutning. Bokade först nedresan med SAS – när dom släppte billiga biljetter. Och sedan uppresan nån månad senare när det fanns till bra pris. Också det med SAS.
  • Fick skjuts i egen bild till och från Luleå Airport.
  • Hann käka (planerad) middag på Arlanda innan avfärd.
  •  Framme i Chania ca 2 på natten grekisk tid. Fick tag i Taxi direkt – han körde oss till Georgioupolis på ca 1 timme för 58 €.
  • Boendet på Eleana Studios hade jag bokat via nätet och hotellets hemsida. 14 nätter. 45€ natten för en studio med tre bäddar. Och vi fick tillgång till sängplatser redan vid ankomst 3 på natten. Jag hade även bokat till möjligheten att använda lägeheten fram till avfärd ca 23 på kvällen den sista dagen. Det fick vi för 20€.
  • Samma taxichaffis hämtade oss enligt överenskommelse när vi skulle hem. För samma pris.
  • En stunds väntan på planet som gick den okristliga tiden av tre på natten. Men det var hur lugnt som helst. Bus (och vi) sov mest hela tiden  – både på Chania Airport och på planet.
  • Och sedan på Arlanda. Där hann vi käka frukost innan vi åkte vidare mot Luleå. Inga förseningar nånstans. Varken dit eller hem. Och inget oplanerat inträffade.

3 kommentarer

1. F

men jag vill se hur galet vitt det blev. Intressant att se kontraster……..

2. soffie

låter som det blev en toppenresa:) å så fina bilder…det är så himla bra att boka å fixa själv å slippa alla charterfolk:) vi flög Ryan Air till Spanien å fick för oss 3 flyget för lite under 5000 men då hade vi bara ett bagage inbokat å så hade vi 3 kabinväskor det va jättebra:) nästa år ska vi försöka va borta 3v i början på sommarlovet:)kramen

3. ☆ Cia

Tack för en jättetrevlig och lugn helg. Krppen skriker inte längre lika mycket efter bowlingen så det vill jag göra om! Toppen idé.

Håller på att flytta bilder…tror inte vi fotade alls nu igen fast kameran var med. Det är något märkligt som händer när vi är med er. Misstänker att vi trivs för bra.

Svar: Tack själva… jag tycker det var jätte-jätteroligt att ni tog er ända hit upp. Så skoj. Ni är ju så förbaskat lätta att umgås med. Synd att det är 100 mil emellan!!!! Det enda jag tycker var trist var att jag var aningen osocial i går… Sorry about that.. (idag har jag bara lätt headache och det går riktigt bra att jobba. Jag har inte fått tag på någon på sjukhuset…). Och så tycker jag nog att vi BORDE ha skjussat er till flyget. *dåligt samvete* Hoppas hemresan gick bra ändå!
    Förresten glömde vi fixa dina naglar!!!!! Maila gärna om du fick till nån bild. Jag har bara ett par från lördagsmiddagen jag!