Kategori: Dagar med Linda (Sida 564 av 1264)

Fullt på semesterschemat

Två nätter i huvudstaden. Och vi har ännu inte åkt in till ”stan”. Vi har ”bara” träffatvänner umgåtts och haft trevligt

I går var vi på skjutbanan och smällde både kaliber 22 och 9. Hur skoj som helst – vi har ju ett gammal hobby som pistolsktyttar och ägde var sin Benelli 22 och tillika 357 magnum revolver. Dom har vi inte kvar. Tyvärr. Jäkligt kul att testa igen.

Middag hos T och vi satt uppe till 4 (!) på morgonen. 

Idag har vi (förutom att vi sov till närmare 12) träffat kissen på bilden ovan även  förflyttat oss till Flen. T har en stuga där.

Ungen roar sig på tomten. Vi myser på altanen

Stugägaren i egen hög person. Snart blir det grillat.

I morgon vaknar vi här… Och på em/kvällen ska vi träffa Cia och M.

Huvudstaden

Upp tidigtjobb… sen bums mot Lilla Gula – bara för att lämna bilen. Så upp mot busshållsplatsen på E4 för vidare färd mot Luleå airport och huvudstaden

Där mötte T upp oss. En sen middag på McDonalds och så en jäkla massa surr i Rönninge.

Nu är vi inkvarterade i brf uthyrningslokal. Inte Scandic direkt. Men vi är inte i huvudstaden för att sova på hotell.

Oplanerad helg. Och först ett sent godnatt.

Megadag

Start 6.30. Slut 18.00.

Blä.

Tog i alla fall lång lunch (90 minuter) och laddade med en skogsjogg.

Och efter god middag blev det en härlig kvällsprommis – med ovanstående solnedgång. Wow, liksom.

Onsdag i morgon. 

Det blir nog bra – bara jag sover nu!

Bröllopsdag

18 år sen vi gifte oss idag. 28 år tillsammans. Alltså hallå…  det är inte möjligt. Sååå gammal är jag inte. 🙂

Fast när jag ser i gamla fotoalbum… Och hittar ovanstående bild från vår bröllopsresa i augusti 1999 vill jag akut-fettsuga mig och köra föryngringserum deluxe. Jäklar vad unga (och snygga) vi var.

Innan bröllopet fick jag göra stan som nunna 

Jag fick tvätta bilrutor på OK, sälja tipskuponger och recensera film på videobutiken. Och så fick jag en jäkla massa klappar i baken. Det stod nämligen att man skulle göra just det på min ryggskylt. Idag hade det varit helt galet orimligt. . Sexuella trakasserier, typ. Då bara en kul grej!

I kväll har vi ”firat” med god asiatisk sallad

Glasnudlar, hyvlad morot, sockerärtor, färsk chili, koriander, salladslök, sjögrässallad, rökt lax, rostade sesamfrön och en sås gjord på 1 & 1/2 msk fisksås, 1 lime och 2 tsk farinsocker.

Galet gott. 

Nu kör vi mot 20 som gifta 30 som par  och samma år fyller maken 50. Wee…

Assisterande bilmekaniker

Vår bil blev oduglig i tisdags. Och som tur är finns det folk i vår närhet som kan lite mer om dessa fordon än hur man tutar och kör.

Så ett verkstsdsbesök kunde vi skjuta på framtiden. Och nu är bromsbeläggen fram bytta. De var totalt nedslitna (!) och inte sjutton var det någon enkel match att fixa. Dryga fem timmar har makens morbror kämpat – med assistans enligt bild ovan.

Och bilen är faktiskt tillbaka i garaget. Körduglig. Så vi slipper nog ta bussen till Lilla Gula i morgon. ☺

Tack snälla!❤

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑