Kategori: Naglar (Sida 1 av 23)

Måndag, tisdag och onsdag

Tre dagars jobb innan lite ledigt.

Måndag och tisdag matade på bra.

Fixade nya Heylinn-naglar.

Och onsdag kändes ju som en fredag 🥰.

Startade den med ett svettigt pass innan sent jobb.

Handlade chilinäring och en blomma på lunchrasten.

Och när dagen – änligen – var slut blev det saffransgul fiskgryta med lax, torsk och musslor.

https://www.candygirl.nu/solgul-fislgryta-med-musslor/ (fast vi hade inga räkor)

Avslutade kökssysslorna med att göra en pizzadeg. Dock krävdes det en del pusslande för att få in degbunken i kylen för att kalljäsa ett dygn

Började regna framåt kvällen och i det blev ett så mysigt ljus i köket.

Och en häftig regnbåge.

Solregnet övergick senare i en fantastisk solnedgång.

Ledig torsdag. Och det enda jag vet att vi ska göra är tvätta och baka pizza.

Ny färg

Det blev ju en bra onsdag.

Först sovmorgon. Fast jag klev upp 6.30 tillsammans med maken. Hann träna, tvätta och hänga tvätten innan jobbstart.

Tio dagar sen jag satte på lacket från Heylinn. Och det ska ju hålla i +10 dagar. Lacket var fortfarande fint. Knappt nåt skav alls. Dock hade jag hunnit få en grym utväxt på dessa dagar så det såg lite knasigt ut.

Superlätt att få bort. Olja och trästicka. Tog ett varv remover efteråt eftersom det klibbade lite.

Sen, efter jag diskat klart och gjort bort duschen, åkte ny färg på.

Glossy soap.

Gick ännu smidigare än förra gången och nu är jag valborgssnygg om naglarna.

Kyligt men vi jobbar ändå på ute

Så kom (och gick) söndagen. Lika soligt. Men bara drygt +6⁰. Så jacka och mössa på. Typ.

Efter frukost gjorde jag ett ”skura-toaletter-race” innan promenad.

Inga svanar idag. Men massa sjöfågel.

Bland annat gräsänder.

Efter lunch tog vi tag i projekt: byta säsong i röda bodan.

Ut med vår och sommarsaker, som till exempelvis cyklar, altanmöbler, torkvinda, gräsklippare och vattentunna. In med vintersaker, som snöräv, takskottare, reflexpinnar och skidor (fast just sistnämnda har vi ju faktiskt inte haft fram denna säsong).

Hann även städa till lite i garaget innan återfärd mot Kalix.

En biltvätt (välbehövlig) och sen uppvärmda rester från igår.

Lika goda idag.

Därefter dags för att testa nåt nytt. Nagellack från Heylinn

Gick riktigt smidigt att applicera, trots ovanan.

Nu återstår att se om utovade 10+ dagar håller. 🤔

Strax soffmys med Agenda. (Fast först måste jag nog skriva en handlingslista)

Mörkret kommer krypande

Första morgonen det inte var helt ljust när jag klev upp. Visserligen började jag redan klockan sex, men ändå…😔

Halvtrist tisdag. Men slutade ju som tur är tidigt.

Först en tabata med sonen. 10 magövningar, 10 hanteldito. 40 sekunders jobb. 10 sekunder paus. Två varv. Toppen!

Fick ett paket från RITUALS… favoriter!

Veckohandling. Middag. Och så Utfrågningen, te och nagelfix.

Nu är jag jättetrött. Orkar nog inte Utfrågningen som fortsätter efter nyheterna.

Oväder

Lördagen bjöd på finväder – det gjorde inte söndagen.

Regn. Regn. Och jätteblåsigt. Bara 10 grader. Sååå tråkigt.

Därför packade vi in oss i bilen och körde 4.5 mil till en handelsträdgård.

Det var gräsligt före. Och på trädgården var det svinkallt, blött och stormigt. Mycket låg omkullvällt.

Men.

Vi hittade nåt vi ville ha.

Så blöta och kalla åkte vi tillbaka till Lilla Gula för lunch.

Ovädret fortsatte. Vi satsade på innegöra – städa/skura.

Sen tog vi tag i plantering.

Hade turen med oss. Regnet gjorde precis en paus. En riktigt jäkla stor grop för trädet var förberett tidigare så det var i princip bara att gödsla, ställa på plats och fylla på med jord.

Nu har vi ett fjärde äppelträd. Och sjätte sorten. Detta blev en Gul Kanel. (Sedan tidigare har vi ett familjeträd med Rödluvan, Transperente Blanche och Silva. Dessutom har vi ett Gallen och ett Sävstaholm.)

Blev en ros också.

Även den gropen var klar då en tidigare ros inte klarat den gångna vintern.

Maken blev tvungen att ta sig en cykeltur i det hemska vädret eftersom han lämnat cykeln på jobbet i fredags då han fick skjuts till mig och Sextonåringen i Lilla Gula.

Och så myste vi till Söndagstacos och sen partiledardebatt.

Dessutom fick naglarna ny färg.

Fyra veckor till semester.

Längtar…

« Äldre inlägg

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑