Förra helgen blev det vuxenknäck…
… I helgen farmors kola.
Sen får det räcka. ?
Jamen skål på er. Efterlängtad fredag. Frutti de Mare (eller nåt sånt ) slängde vi i hop. Grymt gott.
Sen blev det film: Lights Out.
https://m.youtube.com/watch?v=6LiKKFZyhRU
Helt OK. Men vi hade nog lite höga förväntningar efter lovorden. Och med tanke på hur bra kortfilmen som ligger bakom långa versionen:
https://m.youtube.com/watch?v=-fDzdDfviLI
Jäkligt bra 3 minuter som lovar mycket.
Men en 3+ får David Sandberg iaf för sin film Lights Out.
Den riktiga granen är på plats. Den blev jättefin… men är ännu ofotad. Ungens pyttelilla har stått i hans rum sen i söndags. Supersöt. Och den är uppenbarligen fotad.
Fredag i morgon. Efterlängtad dag. Ungen har stort SO-prov och är nu ikväll kurerad mot halsont. Håller tummarna att det gjorde nytta för ett missat prov vill han garanterat inte råka ut för.
Som avslutning på ett arbete om eld och brandsäkerhet med våra 5-åringar på jobbet fick dom göra egna ljus. Vi hade sparat ihop förbrukade glas från IKEA-ljus samt köpt ljusgele. Varken jag eller kollegan hade testat göra geleljus tidigare så även vi tyckte det var spännande.
Barnen hade dekorerat var sin lykta med glitter och fick sedan välja (icke brännbara) dekorationer i botten av ljusen.
Vi band upp vekarna och smälte gelén. Och den tog mycket längre tid än beräknat att få rinnande….
Men en efter en fick de (tillslut) gelé över sina dekorationer.
Det stelnade jättesnabbt. Och gelén fick deras pyntning att liksom förstoras och bli tydligare.
Ungen var förbi jobbet på eftermiddagen och såg vad vi gjort och tycker vi ska göra samma sak hemma.
Undra hur länge ett geleljus brinner??
Tema av Anders Noren — Upp ↑
Så här säger ni