Först Jobb.
Och sen en tur hit:
4,5 dl fattigare blev det så veckohandling…
och sen middag.
Mer än så hanns inte med denna gråa måndag. ?
Fantastisk dag… sol och 15 grader varmt. Gräset fick sig en sista kapning innan vintervila… (Och jag la mig i solen på gräsmattan när jag var klar).
En drygt 7 km lång prommis knåpade vi ihop…
Ska visst finnas en nalle efter strandpromenaden…vi såg dock bara svanar.
Ungen och en kompis testade ”anden i glaset” utan någon större framgång. Kanske berodde på att dom satt i fullt solsken mitt på dagen.?
Vi satte etiketter på vår vita söta Vermouth – Bianco Palazzo. Men jag glömde fota… snyggt blev det i alla fall.
Nu laddar vi för ny jobbvecka.
Helgerna går på tok för fort.
Idag var en riktig höstdag… 0-gradigt på natten, sol på morgonen, regnvarning (och 11 grader) vid lunch och sen sol igen.
Efter promenad putsade jag fönster. . Och strök nya gardiner.
Nu är det vinrött som gäller:
För ett par veckor sedan vann jag Champagneglas via instagramsidan champagneklubbstockholm
Och ikväll blev det invigning:
Glasen är från Schott Zwiesel och så jäkla fina. Bubblet smakade perfekt i dom.
Till glasinvigningen blev det skaldjurscocktail:
Så gott ..
Och sen filmatiseringen av Askungen.
Perfekt lördag (för mina hälsenor är helt ok).
Over and out.
Tidig start innebär tidigt avslut.
Helg it is.
”Goggade” (dvs mina inflammerade hälsenor fick följa med ut på en stavgångspromenad där jag inte bara gick) för andra gången. 4.1 km. Hoppas jag kommer ur sängen i morgon.
Tejpen har släppt på båda fötterna så jag ska göra om det hela på båda hälarna i morgonbitti.
Åkte mot Lilla Gula Huset direkt ungen slutade (med stopp på Ica – för middagsingredienser- och hos mamma- för upphämtning av bakpotatisar och en sverigekarta).
Jag putsade köksfönstrena och bytte till nya (ännu obetalda) gardiner.
Såååå bra det blev.
Och när maken ankom grillade vi Angusburgare med surdegsbröd, bacon, cheddarost och potatisräfflor
Har ännu inte passerat duschen… trots min ”gogging”…. känns som att NU är det dags.
I morgon är planen att fixa fönstrena i vardagsrummet.
Inga känningar efter gårdagens fuskjogg. Alltså… inga fler än jag redan har alltså.
Hämtade ut gardiner till Lilla Gula Huset. Hoppas på fönsterfix i både kök och vardagsrum till helgen.
Har också räknat matte… och mera matte… och ännu mera matte. Eller räknat och räknat. Förklarat – rättat – förklarat igen – sett efter om det jag just förklarat gått in – och så repeat på det. Behöver jag säga att om mina hälar är onda så är ungens akilleshäl mycket, mycket ömtålig. Tur annat flyter.
Blev lite klick på datorn innan sängen. ?
Tidig morgon i morgon. Och tidig helgstart.
Tema av Anders Noren — Upp ↑
Så här säger ni