
Kategori: Pyssel och fix (Sida 120 av 124)

Eftersom lillbus är småkrasslig men underhåller sig själv har jag suttit och grejjat med en ny fotobok. Jag har hunnit 43 sidor! Så snart är det dags för en framkallning från Ifolor igen. Dom hette Fotolabo tidigare, men har bytt namn samt höjt priserna lite grand. Det sistnämnda var ju lite trist, men dom ligger fortfarande väldigt bra i pris om man jämför. Och jag vet att kvalitén blir bra så jag fortsätter med samma företag. Den här boken kommer innehålla foton från augusti till december. Och blir 48 eller 60 sidor… vet inte riktigt ännu.
Jag brukar roa mig med att göra egna buketter till jul. Köper färska snittblommor och gör nåt kul av dom. Så idag har jag gjort årets första adventsbukett. Rätt snygg va?
Jag har inte slutat framkalla foton, trots att jag övergick helt till digitalt format för fyra och ett halvt år sedan. Jag framkallar massor av bilder. Tycker inte alls att det är samma känsla att bara titta på bilderna i datorn (eller på TV) . Vissa bilder använder jag i min scrapbooking och vissa har hamnat i "vanliga" album. Nu på senare tid har jag istället börja beställa fotoböcker av det bilder jag inte scrappar.
Detta innebär att en vanligt hederlig fotokopia har jag inte framkallat sedan förra julen, tror jag. (Däremot har jag alltså hunnit med flera fotoböcker.)
Fotokopior brukade jag antingen beställa från Expert eller ett franskt företag jag inte mins namnet på just nu.
Nu skulle jag emellertid skicka in att framkalla julkorten, samt några extra kopior av en fin bild på Lill-bus till mormor och farmor. Men jösses vad Expert hade höjt sina priser.
En liten förstoring på 13*18 brukade kosta ca 9.90 och en i A4 storlek gick på 29:- tror jag. Nu kostade en 13*18 29:- och en A4 kostade hela 44:-. Och ett vanligt 11*15 foto gick på 3.45
Så jag kollade upp några andra och beställde istället från Fuji Direkt. Där kostade en 11*-kopia 0,95. Och eftersom det var så stor skillnad tog vi STORA julkort. Vi lyxade till och och tog 13* (blir väl ca 19 på långsidan va?) och ett sånt gick på 1.95. Dom små förstoringarna kostade bara 4.95. Så trots en frakt på 29 kronor blev det mycket billigare.
Så nu har jag sparat en massa pengar! haha

Lill-bus har fixat julklappar. Med assistans av mig.
Han har målat träburkar och satt stjärnor på… Måste bara fixa ett lack (spray??) och nåt fint band att knyta runt så är dom klara sen. Då får jag ta en bild av resultatet!

Så här säger ni