Kategori: Pyssel och fix (Sida 121 av 124)

Ja, se det snöar…

Nu är den här.. vintern. Eller åtminstone snön. Återstår väl att se om den tänker stanna eller om den måste försöka ett par gånger till. Det har i alla fall snöat nästan hela dagen. Barnen på jobbet var överlyckliga. Och jag slutade tidigt så Lill-bus och jag har hunnit vara ute i snön hemma också.

Vi byggde en snögubbe. Han rullade bollarna till kroppen själv och jag fick absolut inte hjälpa till. Men lyfta gick bra… Och så hjälptes vi åt att fixa ansikte och så…

image201

Sen byggde jag en snölykta alldeles själv. Lill-bus var fullt upptagen med att leka i snön och då roade mamma sig. Tände den när vi gick in för eftermiddagen. Den slockande dock väldigt fort. Men jag hann i alla fall fota den!

image202

Kvällsscrappping

Tisdagar blir ofta scrappingkväll för mig. Jag sätter mig på golvet framför TV och har på Äntligen Hemma och sen Plus. Sen brukar jag vara så pass klar att jag kan samla ihop mitt skräp och börja montera sidan/sidorna. Och sen kan vi kika på nåt tillsammans. (För tillfället ser vi nästan ett avsnitt av Alias per kväll…har två avsnitt kvar på tredje säsongen)

Detta är gårdagens alster:

På dopdagen

305849-198

Det blev väldigt litet foto i och med att jag gjorde en dubbelsida (varje är ju 30*30).

Men det är ialla fall från Dopet av Lill-bus, Oktober 2003. Den lilla foten nere till vänster är inbjudningskortet. Foten är hans egen och tryckt när han var 10 dagar gammal. Klänningen hade jag när jag döptes 1972. Han är bra precis två månader gammal på dessa bilder.

Happy Halloween

Vi firar. Vet att alla inte gör det, men vi gör det!

Lägenheten och utsidan av ytterdörren är fylld med fejkat spindelnät. Och så har vi orange och svarta serpentiner lite här och där. Och pumpalyktor såklart. En äka, som jag gjorde idag, en i porslin och en med elsladd. Och så nån prydnad i plast som en gång i tiden kunde blinka. Men nu mera har lill-bus den som leksak under Halloweenhelgen.

Tyvärr har här inte dykt upp några spöken trots att vi har massor med godis. Men dom kanske kommer till helgen. Det är ju trots allt mitt i veckan även om det är idag det är Halloween på riktigt! Vi har bara spökat för farmor. Men det tyckte han var jätteskoj!Extra god middag gjorde vi också. Och så käkar vi godis trots att det är onsdag! Till helgen firar vi mer. Då blir det krabba och vin. Och så har jag lovat lill-bus att vi ska spöka mera. Kanske vi passar på att gå på biblioteket utklädda. Dödenboken vi väntat på har kommit! Passande…

Och så lite kvällsscrapping

En sida till boken om lill-bus (som börjar när magen började växa och som kommer sträcka sig tills han fyllde ett år)

Vår Baby 


Färgerna blev lite fel. Sidenbanden är samma grönfärg som lil-bus byxa. Och ordet VÅR är glittrigt grönt.. här ser det ju silvervitt ut! 🙁

De små texterna säger:
– Vad vore livet utan dig?
– Den största gåvan i livet?
– Hur kan någon så liten skänka så mycket kärlek?
– Utan dig skulle våra hjärtan gråta av saknad.
– I en liten kropp bor en stor personlighet

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑