Kategori: Pyssel och fix (Sida 122 av 124)

Fotoböcker

Jag har gjort och beställt flera fotoböcker från Fotolabo

Alla har blivit jättefina. Nu har jag precis färdigställt en bok om sommarens resa till Grekland. Jag gjorde en bok med hårda pärmar (mjuk har jag bara gjort en gång, och den känns mycket mer ostadig än de andra) och 60 sidor. Gjorde en hastig sammanräkning och fick det till att jag fått med ca 85 foton, inscannade biljetter, ett par inscannade broschyrer och nån teckning lill-bus gjorde där borta. För det blir priset ynka 319:- och en frakt på 49.90. Men eftersom svärmor var med på resan, och självfallet vill ha en egen bok delar vi ju på frakten. Perfekt.

Såhär ser det ut när man ”jobbar” med ett uppslag i sin bok. Just här har jag ett gäng småbilder, men jag har ibland bilder som täcker två hela sidor, bilder som går över ”skarven”, halvsidor och så.. man kan laborera rätt mycket. Klickar man noga kan man se att uppslaget med s. 38-39 är en sån ”helsideuppslagsbild”.Jag rekommenderar verkligen att göra fotoböcker. Jag lägger in bilder allt eftersom jag tar dom och skickar för framkallning när jag känner mig färdig. Jag börjar omedelbart med nästa, som kommer bliren blandbok. Just den jag skickat in nu är enbart om resan. Framkallar bara ”foton” av det jag vet jag ska scrappa numera. Men detta är jättefin kvalité och känns verkligen fint att sitta och titta i!

Och så en liten scrapsida

En till sida till albumet…

Fyra generationer


image124

Svår att fota i och med att den är svart och guld. Allt blänker och blir konstigt med blixt. Sen har jag suddat bort min farmors namn.. tyckte inte att hon behöver ståta med det på min blogg, sådär helt ovetandes! 🙂

Konstig hobby egentligen.. det tar extremt mycket tid… Ett foto han jag idag och jag höll på nästan 1½ timme. Två timmar totalt om man räknar med att plocka fram alla saker och sen städa bort dom igen! Till på köpet är det dyrt. Och så kräver det utrymme – inget man tar med och knåpar med på kafferasten på jobbet direkt. Men kul är det – och fint blir det!

Scrappat lite

Handlade lite scrappingtillbehör när vi var på shoppingsväng igår, så ikväll åkte prylarna fram igen. Eftersom vi inte har något extra rum, förutom de som redan används till "vanliga saker" som tv, sova, leka, tvätta och äta och sånt, så får jag hålla till på vardagrumsgolvet när jag "skapar"

Exakt såhär rörigt ser det ut varje gång jag håller på:

image115

Nånstans mitt i den där röran sitter jag, på knä, och klipper, skriver, limmar och sånt… Men det går bra. Fördelen med att hålla till på golvet är ju att man kan breda ut sig nästan hur mycket som helst. Ett skrivbord skulle inte räcka till, det är bara att inse!

Ur denna röra blev det denna Lay Out ikväll:

Han äger nyckeln till våra hjärtan:

image116

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑