Kategori: Naglar (Sida 8 av 23)

Lördagmorgon och vårens första naglar

image

Ungen orkade skola igår… vilket innebar att jag kunde jobba som vanligt.

Efter jobbet tappade maken en resårkärna (alltså en säng) över min arm… haha… såg nog rätt kul ut där jag låg inklämd under sängen. Och det bara på grund av att vi skulle lirka fram pekpennan till makens 3ds som fastnat mellan madrasserna… tur det inte gjorde ont.

Sen drog vi till Lilla Gula Huset

Svörmor bjöd på svamprisotto med bläckfisk. Mums…

image

Nu på morgonen har det gått i normalt lördagstempo. Vårens första nagelmålning (på naglar som ännu inte är så långa efter en mörk vinter – men dom är på utväxt) och det fick bli i vårfärger.

Nu blir det snart PW med maken. Och ikväll ska vi grilla lamm.

image

Avslutar veckan med My Little Pony-naglar

my_little_pony_nails_1

Igår på mitt jobb

Flicka, 5½ år: Linda, när du tar bort det där nagellacket vill jag att du gör hästnaglar!
Jag: Hästnaglar! Oj!

Hemma hos mig i går kväll:
Jag (tänker) Hästar känns trist… Undra om det skulle funka att göra My Little Pony Naglar… Mycket gulligare.
Jag googlar, images: My Little Pony… hm…. OK. Jag testar!

Och en timme senare såg jag ut så här.

my_little_pony_nails_2

 

Fast på höger ringfinger har jag en gul ponny

my_little_pony_nails_4

Undra om uppdragsgivare godkänner.

Jag tyckte i alla fall att dom blev söta.

my_little_pony_nails_5

Och när man ser naglarna så här jäkla nära så ser jag att jag kan fixa ännu lite mer som hamnat utanför.. hmmm.. Och så stör jag mig på att höger långfinger ALDRIG kan bli lång. Jäkla gitarrspelande!!! 🙂

 

Mission Completed

 

dognails1

 

Pernilla – http://pernillaochpuma.blogg.se/ – gav mig en nagelutmaning. Hon ville se hundnaglar.

Och trots att jag är betydligt mer än Kattmännsiska än en hund-dito så…

Dognails, it is! VOV!

dognails2

dognails3

dognails4

dognails5

Dom blev rätt bra, tycker jag!

(förutom att jag inte snyggat till runt naglarna när jag tog fotona… det har jag åtgärdat nu – så ni slipper skämmas för mig och mina kladdiga fingrar!)
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑