Sida 605 av 1685

Dagen före veckans bästa dag …

Varmt och snöigt…  jäklar vad jobbigt det var att pulsa sig genom joggingen. Helt oplogade vägar. Och stoooora stoooora snöflingor.
Var duktigt blöt innan jag var hemma igen.

Städade, handlade samt hämtade ett paket medan den galet goda grytan puttrade klart i järngrytan…. 

Trevligt innehåll …

… och JA. Jag har snöat in på ett märke. ☺.

Ska strax inviga dushkrämen, ansiktsvattnet samt hudlotionen. 

Tandkoll och bastu

Min tandläkare är mormorledig och en ny förmåga har tagit över. Så jag var allt lite nervig när det var dags för tandkoll. Det var obefogat.Weeee… fiiina gaddar

Sen blev det premiär av nybyggda bastun

Bostadsrättsföreningens nya… skitfin. Den stod klar före jul men vi har inte haft tid… ikväll hade vi däremot bokat in oss.

Supernajjs… 

Blev både bastu, ansiktsmask och fotskrubb.

Väl hemma igen – dvs tvärs över gatan – väntade fisksoppa. Och Vikings.

Måndag vecka 5

Började 6.30slutade 18.00. Gahhhh! Men eftersom vädret var ljuvligt och jag bor 5 minuter från jobbet tog jag 2 timmars rast – och stack ut en femma jogg. Sedan nyduschad och färdigtränad innan mötet klockan 16. Bra där!

Fantastisk middag (wokad torsk, bläckfisk, lök, sparris och lite andra grönsaker tillsammans med nudlar och ostronsås…) och sen veckohandling. Och så hann vi ett fruktmys innan kvällsrutinerna.

(Lite SKAM sen kanske…?!)

Lördagsgodis

Älskade helg… vaknade nio… och var pigg. Då kändes det ju dumt att försöka somna om.

Efter helgfrukost åkte alla sängkläder ut på bron… och överdragen till desamma i tvättmaskinen.

En promenad före lunch… 

… och en efter

Maken fixade ett bankkonto åt mig på Avanza och sängkläderna flyttade in från minusgraderna.

Sent omsider blev det middag

Grillad oxfilé…. med julklappsvin:

Fantastisk gott (tack bästa kollegor).

Och innan vi kryper ned i nybäddade och härligt rena sängar blir det film : xXx – the next level

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑