Sida 608 av 1686

Det närmar sig helg

Först en morgonjogg. Sen sångstund och fullt med glitterpyssel på jobbet. Och så förhör inför prov om ellära och magnetism på kvällen. 

Så var onsdagen slut.

Hann i alla fall ta hand om mina oskötta naglar

Inget märkvärdigt… men fräscht.
(För övrigt är det såååå jäkla svårt att se pillergörat på naglarna numera. Dom måste ha blivit mindre ?).

Jo förresten…. Blev klick både på Pierre Roberts rea och Apotea innan godnatt.

Och Skam, såklart. 

Tisdag

Tidig morgon – Jobb – Nagellagning – Jogg – Ljudbok – Familjepromenad – Småhandling -Ugnstekt torsk med räkor – Vitlöksslungade ärtor – Dammsugning – Lådsortering -Jellysplash- Harry Potter – Hammerfall – Skam.

Och inga vindruvor. Fotot är från i helgen.

Ny vecka….

Denna jättegullig flerårsalmanacka, som jag också  önskat mig, hamnade i min ägo i fredags…

Här bara uppställd för fotografering… rätta platsen är i fönstret. Tror jag.

Här kan man shoppa den. Fast jag handlade lokalt…till lägre ordinarie pris och dessitom med 35% rabatt på det. ?
Vill man lägger förlaget upp dagens bild och tänkvärda ord på FB varje dag här:
 pedagogförlaget

Men jag ville ha den fysiska kalendern.

Dagens riktiga kalender var förövrigt fulltecknad .   Men så kan jag nu också bocka av veckohandling samt färdigstädade/vädrade/rensade klädkammare och garderober. Weee…

Och så är vi en dag närmare helg.

Tulpanens dag

Självklart har vi tulpaner på bordet – tulpanens dag som det är. 

En solig och vacker dag… men kall. Plötsligt ramlade tempen till minus 20 igen. Tur vi gjorde bort allt skottande i går.

Promenad blev det i alla fall. Tjusigt värre. Och ni som tycker vi har mycket snö… 

… Så här är läget.  65  cm. Mysigt va? Snöhögarna som traktorerna fixat är härligt höga!!❄❄❄❄ ?❄❄❄

Hemma i lägenheten efter fem på eftermiddagen… och vi har fixat med massor.

Nu är det bara ladda för vecka tre. Håller tummarna att den blir bra.

Lööööördag

Det har kommit typ 40 cm snö sen förra söndagen..

Det fanns lite (läs mycket) att skotta. Bland annat brotaket.

Styrketräning av bästa sort i en och en halv timme. Sen en kort prommis för lite handling…. och så blev det Kebaber till lunch (klockan 14). Och Sabatonöl.(så svettiga och möra av allt skottande)


Innan soffhäng fick sig tvättstugan/duschrummet en omgång så såpadoften la sig över hela undervåningen… mmmm…

Till middag gjorde vi nåt vi aldrig testat: hemmagjorda dumplings.

Räkor – Purjolök- vitlök – chili – Soya- lime- ägg. Galet finhackat. Blandat. Och satt i dumlingsarken. Penslade med lite ägg innan jag nöp ihop. Hårt

Fick några ark över…. Så då tog vi överbliven kyckling tillsammans med lök, chili och Chicken n’-steakkrydda till några till.

Samtliga stekte i rapsolja och så slog jag på ca 1 dl vatten i vardera stekpanna och lät dem ångkoka   klart under lock.

Galet gott.

Nu andra filmen för i dag. XXX.( Maken och ungen såg Green Inferno tidigare idag).

Älskar helg.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑