Pink

verona

Jag ser jättedåligt. Synen är usel. Men jag är en linsbärare. Jag har linser nästan dygnets alla timmar. Det är bara nån timme på kvällen och i stort sett några få minuter på morgonen jag använder glasögon. Men likväl klarar jag mig inte utan glasögon.

Jag har senaste två gångerna jag köpte glasögon – 2005 och 2008 – beställt via favoptic.com och det har funkat bra. Billigt. Och kvalitén har räckt åt mig som inte har dom dagligdags (nu menar jag inte att bågarna inte har kvalité att användas jämt, men ni fattar.. det känns hemskt onödigt att lägga många, många tusenlappar på nåt som jag kanske använder 1,5 timme per dygn.)

Jag har ett par brillor i Lilla Gula Huset. Och ett par hemma. Allt för att slippa komma i håg att ta med mig glasögonen när vi ”veckopendlar” 🙂 Men glasögonen här hemma är trasiga. För tredje gången.  En skruv har gått av… Jag har lagat dom själv två gånger och det har funkat bra till att läsa deckare på kvällskvisten med. Men nu när lagningen gick upp en tredje gång passade jag på att låna hem lite provbågar från favoptic.

I torsdags klickade jag hem fyra provbågar. I fredags skickades dom för påseende. I måndags fick jag dom. Och då hade tre av fyra bågar utgått ur deras sortiment. Alltså!!! Dom skickade dom på prov till mig – men jag kunde inte beställa dom. Gahhh…

Jag mailade och frågade. Och fick detta svar:

Hej Linda!

Ursäkta att det blivit tokigt. Vi känner till problemet och ska rätta
till det i framtiden. Dessa bågar som är utgångna kan dock inte
beställas idag, vi hoppas att du hittar en annan båge som passar. Vi
erbjuder 100 kr rabatt på din nya beställning. Påminn oss om rabatten
vid beställning.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning
Hena
Kundsupport

Favoptic AB
Box 66
162 11 Vällingby
Sverige

Vilken tur för mig att paret som gick att beställa var dom jag ville köpa. Rosa. Och turkosa. Och att 790:- ska bli 690:- 

verona2

Enligt deras sida och min egen uppladdade bild ser bågarna ut så här på mig.

Jag hoppas snart kunna bjuda er på en äkta bild – där jag har på mig dom på riktigt.

Förresten beställde jag nåt mer rosa idag:

jobisko

JOBI-försäljaren var på jobbet och jag vi stort behov av nya jobbskor. Så då fick det bli ett par rosa.

🙂

 

3 kommentarer

  1. Åsa

    Läckra bågar! Riktiga ”Linda-bågar”!

  2. Therese - Sockenvägens Söta

    Så surt å dåligt att de skickar ut dem som utgått, klantigt, men tur för dig som då fick dina billigare ;-D

  3. Camilla

    Det där blir ju jättebra! Mina kostade uppåt 5000:- och jag använder dem lika lite som du. Nja, kanske lite mer nu faktiskt. Brukar ha en glasögondag i veckan (lördag eller söndag – helst båda) så att ögonen får vila lite.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

© 2024

Tema av Anders NorenUpp ↑