Dag: 6 juni 2012

Vacker promenadväg

Så här ser det ut när jag och maken tar en prommis i omgivningarna kring Lilla Gula Huset  – just nu. Bilden är från i söndags. Nu till helgen har grönskan mörknat än mer och snart är det inte det där skira längre.

Nu har vi minst lika fina promenadvägar här hemma. Här går vi oftast intill älven och det är grymt vackert. Som idag. Regnet hängde i luften men solen försökte titta fram. VACKERT som bara den….

Just nu grillar maken vår nationaldagsmiddag. Och samtidigt spelar vi högt av AXEL RUDI PELL ur datahögtalarsystemet till stationära datorn nu när det ÄNTLIGEN låter som en krämig stereo igen….

GOD NATIONALDAG PÅ ER… eller vad säger man???

LJUD

ÄNTLIGEN.

Ljudet på vår stationära dator har varit rent ut sagt URUSELT. Vi trodde högtalarna pajjat, och skaffade nya THX-märkta på mellandagsrean. Men det blev snarare värre än innan. Och eftersom högtalarna lät kanon när vi kopplade annan ljudkälla till dom var det bara att inse att det måste vara nåt med ljudkortet.

Jag har önskat mig nytt ljud i datorn sedan före jul. Och till morsdag fick jag ett nytt ljudkort. Idag är det ÄNTLIGEN installerat.

Ahhh… som sammet för öronen.

Naturligtvis krånglade installationen. Men som tur är har vi en mycket kompetent datasupport nära oss. Maken ringde och ett (längre) tag senare funkade allt. TACK för det supporten! GULD värt!

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑