Författare: Candygirl (Sida 933 av 1685)

Julaftonen gick i G*U*L*D

Pyntade köket i vitt och guld inför julaftonen… Vit duk (vanligt vitt lakan) och gulddetaljer fick ge tonen för julen. Vi var bara sex personer i år så vi rymdes i vårt pyttelilla kök (de jular vi är fler än sex pers brukar vi äta i busungens rum).

Denna ljusstake var i original silverfärgad men jag sprayade den i guld inför årets julafton…

Vita gardiner ger möjligheten att förändra. I December har vi haft röda feer hängande här.
Men inför julafton byttes dessa ut till guldfärgade änglar…

Vita Tulpaner med guldpynt – sånt där trassligt samt långa kvistar – passade temat..

Guldpumlor – i glas såklart, så dom passar i granen nästa jul – fick gulda bordet lite mera…

Vit amaryllis med guldbling-bling… perfekt.

Snöstjärnor i guld både på bordet och hängande i grangirlangen i fönstret…

GULD GULD GULD GULD

Hittade inga guldtabletter så jag tog vanligt tårtpapper som jag sprayade med guldfärg – funkade kanon. Sevettringarna är gjorda av kartong som jag limmat vit spets på samt klämt fast en guldfärgad ängelklädnypa på.

För dom som inte känner mig så kan jag berätta att jag har olika teman/färger på julen varje år. Svart, rött vitt, kitch… i år blev det guld. Detta älskar jag att göra och ser inget jobbigt alls med att fundera ut och fixa. Det är snarare en utmaning att göra nåt annorlunda än året innan – och helst nåt jag inte gjort förr.

 

 

 

 

Juldagen

image

Ok… frågan är vad man ska välja för bild att illustrera juldagen med. Min juldag har nämligen hittills bestått av :

  • Sovmorgon (och då fotade jag ju inte)
  • Uppröjning av lägenheten efter julafton (och hur kul är det att se en stökig lägenhet på bild??)
  • Avguldande av julaftonspimpade köket (guldbilder kommer senare)
  • Dammsugning (tja… inte fotolämpligt)
  • Bortforslande av kartonger och julpapper (det var ett rejält lass så det hade man iof kunnat fota, men jag hade inte med mig kamera ut)
  • Besök av Syster med familj på fika (fotade inte!)
  • Målande av delar till busungen modellbyggsats – Titanic (koncentration…. snyggt kommer det bli)
  • Tvättning (vet ni – folk hade smutsat ned min vita duk – med rödbetssallad.. haha…)
  • Jogging ( -17 men jag hade helt klart gjort mig förtjänt av en tur trots vädret)

Nu återstår:

  • Dusch
  • gomidda på tre man hand
  • och säkert en film i soffan.

Hur julaftonen förlöpte tar jag och berättar/visar när foton lämnat kameran.

Förresten.. vad tycks om färgen på vår Disneygran?  Den är snart helt ljusgrön. Helt översållad med nya skott. Helt fantastiskt. ..

 

GOD FORTSÄTTNING på julhelgen

 

Fixar julmaten i coolförklädet

 

Julklapp från en kollega. Hur passande är inte denna till mig, på en skala ett till tio???? TACK BARBRO. KLOCKRENT!

Nu ska här fixas och donas. Allt ska vara klart till Kalle kl 15 då vi sitter ner och myser innan gästerna kommer klockan 16.

Jag håller på gulda upp köket -eftersom kvällens tema är just guld. Och det stryk duk, pimpas servetter och arrangeras blommor. Och jag lovar – jag ska INTE se ut så här ikväll. Rosa blir det. Och hellångt och slimmat. Men sånt får ni se senare under julen.

 

Ha en underbar julafton, alla goa bloggvänner

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑