Författare: Candygirl (Sida 935 av 1685)

God Jul till Kollegorna

 

Detta har jag förärat mina arbetskamrater med. Inget märkvärdigt, men nåt jag själv skulle uppskatta: En bodybutter (och lite godis). Alla julklappar var märkta med ett citat som handlade om julen. Olika på samtliga och dom fick välja paket efter vilket citat dom tyckte passade dom själva bäst.

GOD JUL bästa KOLLEGOR

(jag har också fått klappar från arbetskamraterna. Ljuslyktor och världens coolaste förkläde. Det MÅSTE jag fota vid tillfälle!!)

Nu har jag börjat mitt jullov!!!!! Weeeee…..

 

Julkalender. Lucka 21

Varje vardag fram till jul kommer barnen ha fått en bild och en text i en brevlåda ute på förskolegården. På fredagarna är det adventsversen, som vi ökar på med en vers för varje fredag och sedan tänder ett ljus i staken utomhus. De övriga dagarna kommer texten vara en saga, en saga som egentligen är en sång dom känner igen och redan kan. Tanken är att dom genom att höra texten jag skrivit samt ser bilden jag ritat ska koppla dessa till en sång som vi sedan gemensamt sjunger.

 

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent

När andra ljuset brinner är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär

När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr
Och vi bakar kakor och har ett stort bestyr

När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran
Och alla barnen räknar  dan före dan före doppare dán.

Rolig post

Jag gillar julkort – ”riktiga” julkort. Visst är det kul att få julhälsningar via datorn/mobilen också. Men såna som hamnar i postfacket är ju trots allt snäppet bättre. Och nu har dom börjat droppa in – julkorten. Älskar det. Hänger upp alla på väggen runt hallspegeln.

Och ibland får man liksom en oväntat julhälsing. Och det är extra skoj.

Som den här ovan. TACK snällaste CAMILLA. Jag kommer GARANTERAT få användning för lacken. Skitsnyggt glitter – riktigt täckande och bra. Och vitt använder jag ofta. Dessutom ska det bli kul att prova ett O.P.I-lack.

Ytterligare en julhälsning från blogglandia låg och väntade på mig. En julig hälsning från SOFIE. TACK vännen. Jag blev jätteglad över den hälsningen.

(jag gillar verkligen det här med att man hittar vänner över hela Sverige via bloggandet. )
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑