Författare: Candygirl (Sida 973 av 1685)

Perk a cola

Busungen har beställt Perk a cola till kalaset. Det är alltså en typ av energidryck dom dricker i spelet Call of Duty Black Ops och finns på bild tex här. Och självklart fixade jag till lite sånt. Svårast var färgerna – dom ska alltså vara röda, gula, gröna och blå. Här ovan på bilden ligger dom blivande drickorna i blöt för att bli av med sin riktiga identitet.

Och eftersom flaskorna inte ska öppnas förrän barnen ska dricka så kan jag inte använda karamellfärg. Men så här blev det:
Röd är hallonsoda,
grön är päronsoda,
gul är en apelsindricka
och blå fick helt enkelt uteslutas och  göras av Cola.

Bus är så grymt nöjd. Och längtar efter att få dricka en slurk – eller två.

Avkapade! :-(

En halv centimeter fick jag kapa av från mina klor igår. Annars fixar jag inte min ”spelning” i morgon Lördag, i Gallerian, i samband med ABFs 100års jubileum. Snyft… en halv centimeter. Men det var ett måste. Annars kan jag inte trycka ned strängarna och naglarna smiter in under nästa sträng och orsakar ett ostämt skorrande. Huuu…..

Tur dom växer ut igen.

Nu måste jag snygga till dom lite bara. Kan ju inte ha ”diamanterna” längst ned på nagelkanten där dom hamnade när jag filade och filade och filade…

Min Nioåring

Så där, som på de två övre bilderna, såg han ut när han hämtades från fritids idag. Och så här, som på de två nedersta, ser han ut, numera.  Han påpekade noga att han ville ha kvar lite längd i nacken men att han ville vara ”prydligare” framtill.

Han blev jättenöjd – och även om jag gillade det långa håret så måste jag hålla med om att det blev fint.

Ikväll har han valt hämtpizza till födelsedagsmiddag. Och han står fast vid sitt beslut att spara presenterna tills i morgon kväll när vi är samlade i Lilla Gula Huset…

 

Uppdaterat: Han kunde inte hålla sig… så nu har vi en VÄLDIGT glad kille här hemma.

 

Det närmar sig upp- och nedvänd sexa

 

På torsdag är det dags. Men den dagen firar vi lite light. Med önskemiddag bara. På fredag blir det födelsedagsmys med bara oss. Gomiddag och presenter (om han inte hinner ändra sig och vill ha dom på torsdag i alla fall) Och på lördag kommer några kompisar. Ja, så är det tänkt i alla fall. Säker kan man ju aldrig vara. Det kan ju finnas andra planer för folk en lördag. Men då löser dig sig nog ändå… På söndag kommer mormor och morfar och såna… Så det blir många dagars firande.

Inbjudningskorten inför lördag skulle lämnas i söndags  på orten där vi har Lilla Gula. Det är där bus har flest kompisar. Kruxet var  bara att jag inte hade en endaste liten droppe bläck i skrivaren. Nada. Tomt. Slut.

Så jag fick improvisera.

Framsidan är en ituklippt sida från ett gammalt Fantomenalbum. En sida jag hittade samma morgon och slängde i pappersinsamlingen eftersom jag omöjligt visste vilket album den kom från. Nu fick jag nytta av den.

Baksidan är bara glitterlim (som tar helt horribelt lång tid på sig att torka – men jag la ned dom på golvet i lilla toan, höjde golvvärmen och lät dom torka där. Sista torkningen gjorde jag med hårfönen). Sen skrev jag förhand med vanlig tusch. Och så fick bus underteckna själv.

Blev helt OK. Även om jag föredrar datorn i detta fallet. I alla fall till texten.

 

Och så har han bestämt att han ska klippa av sitt långa hår (snyft) Så nu har jag bokat snaggning till torsdag eftermiddag. Så innan kvällen den dagen har vi en nyklippt nioåring…

 

Snygg TV:n

 

Så här ser det ut numera i Lilla Gula Huset. Nya 46” smart TVn från Samsung – Samsung UE46ES5505 – med införskaffad Wifi adapter så vi är online även där. Ny Blu-ray, också den från Samsung – BD-E5300 – X-boxen är däremot den gamla som inte platsar hemma längre – men som duger fint i Lilla Gula.  (den hemma fick förövrigt en ny hårdisk i samma veva) Bänken är också den sprillans. Det var den vi inte höll på få köpa för säljaren på Media Markt.  Och som sedan maken och svärmor fick sitta i press under hela hemfärden.  Men jösses så bra det blev.

Här ser det ut som värsta sunkbilden – men uppenbarligen gillade inte x-boxspel att bli fotade med mobilen.

Ingen som behöver en tjockTV med tillhörande bänk, dvd-spelare samt digitalbox. För typ 0:- Jag lovar att man även får kaffe och mina goda bullar om man kommer till Lilla gula och hämtar detta! 🙂

 

 

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑