Kategori: Dagar med Linda (Sida 560 av 1263)

Shoppinglördag

Vädret lockade inte till utevistelse igår, lördag (Ja inte idag heller). 

Eftersom fjortisens behövde klippas, och helst gör det i Luleå, och dessutom skulle kolla på luftpistol, stack vi till residensstaden

Först lunch på Mc och sen klippning. (Skitsnyggt blev det)

Därefter tog shoppingen över. Och jösses vad vi handlade (tyvärr fanns inte pistolen ungen ville ha i lager):

Bilen var full när vi lämnade Luleå – då allt utom mataffärerna hunnit stänga.

Det tog sin lilla stund att packa upp…

Blev nöjd att vi hittade en bordslöpare i rätt färg till gardinerna i köket.

Maken hittade nya kuddar och pläd till vardagsrummet.

(Faktiskt kudde även till lägenheten men den ligger kvar i bilen).

Det blev en 5 liters emaljerad järngryta (så vi slipper dra den vi har mellan köken)

Hittade adventsljusstake inför den kommande julen… ?

… Och så köpte vi en likadan högtalare vi redan har: Audio  Pro T10.

Vår gamla har tappat funktionen för Bluetooth och funkar bara med kabel eller Chromecast. Irriterande. Den här vi köpte i går var ett demoex rejält nedsatt. Dessutom prutade vi ytterligare eftersom dom inte kunde hitta fjärren. Vi har ju redan en så… 

En massa annat småplock och nödvändigheter  blev det också. (Som tex nya duschdraperier till gula huset – duschen är så stor så det krävs två!!)

Och av förklarliga skäl blev det galet sen middag. (21.30)
Men vilken middag sen:

Grillad lammstek.

Och jag avrundade denna megashoppingdag med att beställa och betala födelsedagspresent åt maken.

Äntligen

Huvudvärken från helvetet hängde med in på småtimmarna. Men sen – tack och lov – mattades intensiteten efter två och ett halvt dygn. 

Vaknade typ utan..  ett par eeze (Och ytterligare ett par några timmar senare) fixade det. Weee..

Så inte alls lika taggig och vass som gårdagens inhandlade snittblommor – kronärtskockor – anlände jag hem mitt mellan lunch och kaffetid. Weeeee. Lite vila på det och sen blev det helg.

Fjortisen kom hem just efter tre. … Och vi gick och handlade fika

Och sen – när maken slutade – stack vi till Lilla Gula.

(Och jag HATAR barr…. Vi räfsade ju massa förra helgen. Nu är det ännu mer barr än innan)

Det blev gomiddag

… Och ingen behövde gå hungrig från bordet ikväll.

Usch

Headache from hell – hela gårdagen, hela natten och hela dagen idag. Inget hjälper. Som tur är så är det inte migrän i alla fall – då hade jag inte orkar jobba utan bara legat hemma och kräkts. Nu står jag upprätt. 

Ytterligare tur att dagen varit lugn

Mindre tur att det är föräldramöte ikväll.

Hoppas att god stark thaimat (sent efter mötet) fixar värken.


Bilderna är från i går kväll. Fantastiskt väder.  Och det har varit (är) nästan lika fint idag. 

Synd det ska bli grått till helgen.

Julpyssel eller?

Man kan ju tro att jag tjuvstartat julpysslandet redan i september.

Men även om ovanstående alster passar perfekt till jul så är det barnen på mitt jobb som samlat mossa och fyllt två ”hjärthalvor” av hönsnät.

Dessa har jag sedan tryckt ihop och satt band på.

Och vips har barnen ”samlat höst” (precis som Skrutt på UR:

 https://urskola.se/Produkter/170716-Skrutt-samlar-host-Mossa

Förra veckan handlade det om svamp (då pysslade de träsvampar) och nästa vecka om frön (då ska vi samla kottar och pyssla med rönnbär.

Men just mosshjärtag känns som nåt jag kan tänka mig fixa själv… I Lilla Gula Huset.

Missad sol

Soligt igen. 

Men det känns lite som att jag missade det.

Ingen lunchpromenad. Sen slutade jag rätt tidigt men stannade inne och städade samt assisterade fjortisens med matematikläxan

Och sen handlade vi.

Det var den solen…

Bättre lycka i morgon (jo, tjena. Jobbar 8.00-18.00. Men en lunchpromenad ska det väl bli iaf. Förutom utevistelsen under arbetstid).

Eftersom halsen ännu inte är ok skippade jag dagens jogg (såklart). Fick bli en yogastund istället. Och jäklar vad trött gammkroppen blev av allt statiskt tänjande och sträckande då yogamattan vilat sen i juni. Haha… känns att det nog är rätt nyttigt att hoppa över löpningen till förmån för annat ibland.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑