Kategori: Dagar med Linda (Sida 615 av 1264)

Galet bra lördag 

Men jösses så kallt det blev. Nästan 18 minus i natt. Inte undra på det blev lite svalt i Lilla Gula Huset.
Nåja… Efter sovmorgon blev det promenad och sen lyxlunch:

Våfflor med diverse mums… som serranoskinka, räkor och KalixLöjrom.

Sen började julfixet:

Ssaffransbullar och julmusik.

Dom blev lika goda som i fjol… Så i år måste jag få receptet till bloggen… för att slippa leta nästa november.

När bullarna var klara bytte vi julen mot Grekland. Lammstek och grekmusik.

Och det var minst lika gott och mysigt.
 

Fredag

Tog en 5 km tur idag med. 8 grader kallt… och blev ljust medan jag sprang. 

Inget ont i fötterna. Dock lika stel som tidigare på morgonen/efter stillhet.

Ungen drog – med buss – före oss till Lilla Gula. Han skulle på fest innan jag slutat. 🙂

Han släntrade in lagom till sena kräftor.

Brutit mot förbudet

Idag struntade jag i att jag gavmig själv joggingförbud redan i slutet av augusti.

Jag fixar inte att inte få springa. Har kört mycket styrka… och kondispass inne. Och promenerat såklart. Och vilat från  jogging. Utan att det blir bättre. Det blir i och för sig inte sämre heller. Onda stela hälsenor på morgonen… känner mig som en rostig robot när jag kliver ur sängen. Sen blir det bra… känns inget på dan… inget när jag går (om jag nu inte tar mina evil shoes förstås)… styvnar till på kvällen då jag stannar av. Och rör jag hälsenorna är dom ömma. Status Quo.

Så idag tog jag bugsen och drog ut på en halvmil. Galet skönt. -11 och inte så mycket vind. Ingen halka.Kändes inget i hälsenorna. Och inte sen heller. 

Weeee…

American food

I kväll hade ungens högstadieskola öppet hus. Jag och maken var med på en bit av en engelskalektion samt en lektion SO om rättvis handel. Riktigt kul att höra 13-åringarnas resonemang.

Sen blev det sen middag. Och en kväll som denna passade amerikanska burgare perfekt. 

Be with you & Heartbeat

lena-larsson1

Kolla vilka fina muggar/koppar jag hittade idag. Det första jag såg var designen: Den tilltalade mig.

Sen vände vi på muggarna och läste:

lena-larsson2

Lite googlande och så hittade jag detta:

http://www.designlenalarsson.com/

Så  när jag såg vad dessa muggar/koppar gick på nya

http://designlenalarsson.tictail.com/product/be-with-you-2-pack )

norpade jag dom på loppis. 5 spänn styck.

lena-larsson3

Verkar vara ur två olika serier; Be with you samt Heartbeat.

Men det gör ju inget. Dom passar ihop.

Vi invigde dom med glögg före middagen. Mums…

lena-larsson4

Och muggen var perfekt i handen. 🙂

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑