För nästan ett år sedan gick jag lös med färg och pensel på en vägg på förskolan jag jobbade på då. Väggen i fråga var TRÅKIG och behövdes piffas upp. Rummet användes till fri lek, samlingar och vila.
Så här såg väggen ut! (det är en gavel av en soffa i högra hörnet och karmen av en dörr i vänstra sidan, så fattar man storleken på väggen l lite bättre)

När jag var färdig med mitt tiillpiffande (som skedde under påsklovet i fjol) såg väggen ut så här:
Närbild på piraterna:


Det var jätteskoj att måla på vägg. Det gör jag GÄRNA om igen.. synd bara att man inte kommer över tomma väggar så ofta!
Kallt ute. Men nåt skoj måste man ju hitta på förutom tvätta och handla! Så jag och Lill-bus har bakat! Drömtårta blev det. Inte dumt alls…
Den här bilden ritade jag när jag var fem år – jag har ju till och med skrivit det på bilden. Här ser den lite mysko ut för jag har scannat in den i fyra bitar och pusslat ihop den. Anledningen till detta är att jag tänker försöka snygga till den. Få bort skarvarna, såklart, och sen får den lite tydligare. Jag är förtjust i bilden. Den är JAG fortfarande efter 30 år. Så jag är sugen på framkalla den på canvastyg.


Så här säger ni