Kategori: Pyssel och fix (Sida 117 av 124)

En väggmålning

För nästan ett år sedan gick jag lös med färg och pensel på en vägg på förskolan jag jobbade på då. Väggen i fråga var TRÅKIG och behövdes piffas upp. Rummet användes till fri lek, samlingar och vila.

Så här såg väggen ut! (det är en gavel av en soffa i högra hörnet och karmen av en dörr i vänstra sidan, så fattar man storleken på väggen l lite bättre)

image428

När jag var färdig med mitt tiillpiffande (som skedde under påsklovet i fjol) såg väggen ut så här:

image429

Närbild på piraterna:

image431

Och på slottet:

image432

Det var jätteskoj att måla på vägg. Det gör jag GÄRNA om igen.. synd bara att man inte kommer över tomma väggar så ofta!

Såhär blev kvällens scrapping

image413

Firar Halloween

Det är från lill-bus första halloweenfirande.
Han var nog nästan på dagen två månader ung här!

Mycket prickande blev det ikväll!
Puh!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite (och städa undan l
ite pysselprylar) innan John Blund får komma.

Onsdag imorgon… då ska jag klippa mig! 🙂

Bakat

image399Kallt ute. Men nåt skoj måste man ju hitta på förutom tvätta och handla! Så jag och Lill-bus har bakat! Drömtårta blev det. Inte dumt alls…

Men nu är vi så varma så vi måste ta oss en promenad i kyla i alla fall!

Gammalt konstverk

image383Den här bilden ritade jag när jag var fem år – jag har ju till och med skrivit det på bilden. Här ser den lite mysko ut för jag har scannat in den i fyra bitar och pusslat ihop den. Anledningen till detta är att jag tänker försöka snygga till den. Få bort skarvarna, såklart, och sen får den lite tydligare. Jag är förtjust i bilden. Den är JAG fortfarande efter 30 år. Så jag är sugen på framkalla den på canvastyg.

Bilden mäter ungefär 35*75 cm

Håll tummarna att jag kan göra nåt snyggt med den. I värsta fall får jag väl rama in originalet på brunpapp!

Mera blommor… (tråkvarning)

Nu ska jag tråka ut er med fler buketter…

image379

Vår "julamaryllis" – den vita – behagade inte alls slå ut till jul. Eller egentligen hade jag ju räknat med att den skulle stå i full blom till nyårsafton, därav det vita valet. Nu blev det inte så. Den har varit EXTREMT seg.. sakta men säkert har den nått HÖGA höjder och i helgen slog den ut ordentligt. Lite lätt försenat. Anledningen att den blev så lång var att maken skänkt den vatten lite ofta. Samtidigt som krukväxterna fick sig en liten hutt fick den vita amaryllisen. Och då blir den låååång (den röda i köket blommar ännu. Den tredje knoppen började blomma för ett par veckor sedan. Den är INTE lång, den har jag vaktat när det gäller vattningen). Och i och med att den blev så lång blev den också ostadig. Så jag tog fram kniven och skar av stänglarna idag. Och gjorde en stor HÖG bukett. Tjusigt.

Den pryder numera sin plats i vardagrumsfönstret

image380

(det är den inglasade balkongen man ser i bakgrunden, om någon funderar över vad det är för vita reglar som går tvärs över fönstret… haha…

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑