Kategori: Pyssel och fix (Sida 118 av 124)

Helgens tulpaner

image374

Så här blev den! Jag köpte några små knoppiga blommor  i vitt som jag satte i mitten. Runt om är det förra veckans blåbärsris (dom kommer säkert klara ett par helger till, praktiskt!) och så köpte jag nåt trassligt som jag liksom strödde över buketten. Blev jättebra tycker jag!

Nu ska jag gå skala potatis. Ska göra potatisgratäng och grilla lammkotletter. Middag vid halv åtta!

Scrapping

Nu när julen är slut har jag mer tid till scrapping. Gjorde en dubbel LO ikväll, till albumet som ska handla om Lill-bus. Från graviditet till ettårsdagen. Dessa sidor ska ligga brevid varandra, men dom blir så små om jag sätter in dom så så jag lägger dom under varandra här:

Dop i kyrkan

image362

image363

Ser lite snett ut här, men jag har fotat uppifrån på golvet. Sidorna är raka, jag lovar!
Här är Lill-bus ca 2 månader gammal!

Tulpaner

image356

Den här tiden – mellan nyår och påsk – är det nästan ett måste med en fräsch tulpanbukett till helgen. Denna helg blev det lila tulpaner. Helst skulle jag velat ha blå.. haha.. men jag undrar om det överhuvudtaget finns blå tulpaner???

För att fixa till buketten lite extra satte jag med tre kvistar blåbärsris. Dom lär ju överleva tulpanerna så jag kommer nog kunna "återanvända" riset till nästa helgs bukett.

Ljus ide´

En stor ljusstake/lykta eller vad sjutton man ska kalla det har stått på bordet i vardagsrummet sen i höstas. Den går att fylla med olika saker, beroende på årstid och humör. Jag har under åren haft så olika saker som rönnbär, lingonblad, dumlekola, polkagrisar, kottar, glasstenar, naturstenar, silvergrenar och nu senast små silverkottar (såna man kan hänga i granen). Säkert missade jag någon dekoration nu också. Jag gillar staken. Den är enkel men effektfull. Jag använder stearinvärmeljus i den. Såna där med klar kopp så man slipper se den fula aluminiumkoppen som värmeljus annars har. Då ser man bara lågan, staken och innehållet.

Jag tog bort ljusstaken igår. Nu ville jag ha något lite mindre (den tar ju rätt stor plats – är säkert 40-45 cm lång) och ställde dit bara ett vanligt blockljus. Men eftersom vi har svart och vitt (och brunt) i vardagsrummet ville jag ha med något svart också. Så jag dekorerade ljuset med vad vi hade hemma.

image339

Ett svart sidenband och ett silvergem från scrappinglådan. Och en ljusbricka i form av en rund spegel.

Hokus Pokus. Ett ljus som matchade vardagsrummet perfekt!

Min nyårsbukett

image322

Min egenkomponerade nyårsbukett.

Köpte lite lösa blommor idag och gjorde denna bukett.

Visst blev den fin??

Vi har ju blått och vitt i köket nu när julen är bortstädad så
blå/vit/silvrig bukett passar perfekt.

Hade dock ingen riktigt passande vas, så imorgon ska jag låna en av svärmor.
Den som är på bilden är nog så hög!

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑