Kategori: Naglar (Sida 11 av 23)

Rosa och glittrig

sommarnaglar5

Nu är jag somrig på händerna (ja faktiskt på fötterna med – fast där glittrar bara stortårna) Igår tog jag bort mina morsdagsnaglar, som jag upptäckte passade så här bra med klänningen jag haft på mig  i helgen

rosorx2

Bus beställde sol-naglar.

Jag provade och gjorde vita naglar med gula strålar och på ett finger på varje han även en sol med svarta solbrillor. Det blev inte bra. Så jag gjorde istället blåa naglar med vita bulliga moln och två naglar fick gula solar med strålar på. Det blev ganska bra. Men jag gjorde ändå om dom till rosa och glittriga. Såja. Det får sitta ett tag. Tror jag…

I natt har det regnat. Och jag undrar om det inte småstänker ännu lite grand. Den härliga värmen på 25-29 grader är borta. Men det ser ändå ut som om värmen återvänder till veckan. Hoppas hoppas. Jag köpte ju faktiskt två nya bikinis och ett par rosa jeansshorts igår. Jag vill ju gärna ha väder så jag kan använda dom.

(förresten kanske jag skulle ta och fota dom ursnygga bikinisarna och visa (- fast inte på, tror jag)??!!!

Jag har i alla fall utnyttjat gråvädret och ÄNTLIGEN är jag ikapp med foton från både ”riktiga panasoniclångzoomaren” och mobilen. (så det kan eventuellt dyka upp gamla vårbilder med snö och is på framöver – ifall jag saknar nytagna foton) Jag avskyr att inte ha redigerat bilderna direkt dom är fotade. Men nu är jag ikapp. Och jag har GARANTERAT att sätta ihop en ny fotobok – så det får bli ett projekt hemma nån kväll.

Morsdagsrosor på naglarna

rosnaglar1

rosnaglar3

Eftersom jag har gått runt med helt omålade naglar i över en vecka och vi både skulle ha gäster på Lördag och Söndag samt att det dessutom var morsdag så behövde jag ju piffa till mig lite inför helgen som var. Och jag ville att naglarna skulle vara lite morsdagaktiga…

Jag har ju inte hela mitt jättelager lack i Lilla Gula Huset, utan bara tar med mig en liten necessär i olika nyanser så motiven måste  ju passa de färger jag har med mig. Efter lite funderande kom jag fram till att det fick det bli rosor.

Morsdagsrosor

Och jag blev skitnöjd med dessa. Bara fyra naglar har motiv. Resten har fransk manikyr.

rosnaglar2

rosnaglar4

Stripes och laser

image

image

Randig är jag just nu. Och det i riktig Lindafärg. Me like.

Idag ska vi till Boden med syrran och hennes familj spela lasergame.  Tyvärr är bus lite hängig. Men bokat är bokat… så… vi håller tummarna för lyckad match.

Undra om man kan fota där?????

Prickiga naglar

dots_3

dots_2

dots_1

Inget att blogga om idag… har haft en hostig och hes vanlig vardag.

Men ni kan ju alltid få se hur jag och mina naglar ser ut just nu.

Prickigt är det. Jag tänkte på hattar när jag gjorde dom. Bus tycker dom ser ut som små paket. Och maken associerar till jordgubbar.

Hur som helst så älskar jag dessa. Kommer göra fler färgvarianter av dessa – garanterat.

dots_4

 

Flowers on my nails

flower2

Jag hade tänkt bjuda er på en riktig vårteckenbild – busungen som ÄNTLIGEN fått fram sin studsmatta.

Men jag hann inte så långt i fotohanteringen så det får bli flowernails istället.

Naglarna här ovan har en story. Jag läste på en blogg om en nagelkonstnär som målade sina motiv i akrylfärg. Och eftersom jag har målat i akryl så tänkte jag; JAAAA… det lät bra.

Jag målade ”gräsmattan” i grönt nagellack och sen, när den torkat, tog jag fram mina akrylfärger.

Dock hade dom torkat och var lite klimpiga.. – vilket inte är så konstigt; Jag målar ju digitalt nu för tiden. Men den orangea blomman gick att fixa, trots allt.
Dock  inte den lila… funderade ett tag och tog istället fram mina plakatfärger. Och jösses så bra det gick. My best nails ever… tills jag insåg att plakatfärg inte fastnade på nagellack… gaaaaahhh…. Snabbt till tvättstället och tvätta bort plakatfärgen och sen skrubba-skrubba-skrubba- bort den lite för tjocka akrylfärgen…

Och sen börja om.

Det fick bli nagellack även på blommorna.

flower1

Men jag ger inte upp försöket med akrylfärg. Hade en förpackning oöppnade tuber så jag SKA testa med dom.

Och nu har jag varit sommarblommig några dagar så jag tänkte göra om naglarna.. i prickigt…huruvida det blir med nagellack eller akryl återstå att se…

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑