Kategori: Naglar (Sida 4 av 23)

Torsdag

Nästan minus trettio i tisdags. Sjukt mycket snö på onsdag.  Och nollgradigt idag. Och nu är det på nedåtgående igen. -8. Ska visst bli det dubbla i morgon.  Omväxling förnöjer.

Det var i alla fall skönt att hinna en jogg i dagsljus och med tempen på noll(om än lite blåsigt).

Lägenheten är städad och vi har suttit i soffan framför ett Walking Dead

Och samtidigt fick vinternaglarna konstgjord andning. Trind. Hade helt horribla naglar nu efter mörka november och december. Men en kur Trind och naglarna är snart i form igen. Bara nagelbanden som är fnasiga fortfarande. Kur mot det?

Det närmar sig helg

Först en morgonjogg. Sen sångstund och fullt med glitterpyssel på jobbet. Och så förhör inför prov om ellära och magnetism på kvällen. 

Så var onsdagen slut.

Hann i alla fall ta hand om mina oskötta naglar

Inget märkvärdigt… men fräscht.
(För övrigt är det såååå jäkla svårt att se pillergörat på naglarna numera. Dom måste ha blivit mindre ?).

Jo förresten…. Blev klick både på Pierre Roberts rea och Apotea innan godnatt.

Och Skam, såklart. 

Andra lördagen i augusti 

Jäkla regnande. Och kallt. Typ 13 grader.  Och i natt var det 2. Fatta… långkalsonger fram… typ. Huga… Jag hade ju shorts här om dagen!!!!

Nyttjade lördagen bra. Mys. Fix. Städ. Och så struntade vi i att det regnade. Vi tog en prommis ändå.

Och så kom vår egentillverkade Vermouth på flaska.

29 flaskor blev det. Och inga etiketter har jag. Men att vi kommer kalla vår söta Vermouth för Palazzo Bianco  det vet jag. Vita palatset. Vårt hus är visserligen gult… men vinet är vitt. Och tillverkat på Palatsvägen: Palazzo Bianco. 

Gott redan nu… men jag tror det får ligga till sig till nästa sommar. 

Vi har fått så mycket  körsbär i mitt morsdagsträd. Så kul. Fösta sommaren, liksom…. och goda är dom.

Massor med äpplen också.

Fast dom har vi inte plockat  än. Har bara smakat ett som ramlat. Gott. Och inte helt moget – än.

Hemma var det pridefest idag. Det struntade vi i. Men naglarna fick regnbågsfärger:

Kvällen bjöd på Grekisk mat. Lammracks. Med hasselbackspotatis gjord på norrbotnisk färskpotatis.
Och eftersom vi såg sista delen av Stranger Things idag  måste vi hitta nåt nytt kul att kika på.

Musikaldag, shoppat och sorterat

Kursdag. Estetlyftet. Och idag har vi gjort minimusikaler. Ovan ser ni den mörkrädda flickan från musikalen jag och fem andra förskoleanställda gjorde.

Söt va?!

Kul hade vi.

På lunchrasten lyckades jag hitta ett par nya sandaletter. Färgglada.

Dom liksom ropade på mig…

Hemma fick vi snabbvisit av helgens festfixare. Det var dags för dom att åka söderut igen. ?

Och jag tog tag i ett projekt som väntat hela sommaren:

Gå genom alla nagellack och se vilka som är slut/torra. 

Det blev en rejäl skräppåse… men ändå många kvar. 

Nu är hyllan städad och sorterad… och efter bilden togs har ca en tredjedel (typ dubletter och såna som jag har flera liknande) packats för färd till Lilla Gula. Där måste jag ju också ha ett gäng!!!

Fredag i morgon… typ… går på långhelg efter morgondagens öppningsskift.

Jobbvecka 2

Måndag igen… och sån här cool tomat hade vi i våra tomatplantor. ?

Trött. Och inte kändes det bättre av att det blåste galet mycket. Trots hyfsade grader fick jackan åka på… 

… och senare på dagen kom det regnskurar.

Var och kikade på en pilbåge efter jobbet. En compound. Men den var för kraftig för mig. Han som sålde var jättebussig och ställde ned strängens dragvikt till det lägsta… ändå fixade jag det inte riktigt. Problemet var dessutom att draglängden var för lång för mina armar…

Så nu vet jag att jag behöver typ 40-60 lbs (den här var 50-65 lbs) med en draglängd på 25-26 kanske… Så jag lärde mig nåt. Och kommer ha träningsvärk i armarna… fy vad jobbigt att försöka spänna och inte orka….

Vi prickade in en prommis mellan skurarna… och såg ett avsnitt Stranger Things.

Och nu är inte naglarna svarta längre.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑