Kategori: Naglar (Sida 3 av 23)

Färgglada minispöken 

En galet aktiv söndag avslutades i soffan med ett gäng nagellack i massa olika färger.


Så barnen på jobbet undrade idag varför jag hade ögon på naglarna!!!

Jag gillar mina små Halloweenspöken.

Riktig höstig måndag fick i alla fall plats med en sexa jogg

… och ett nytt doftljus.

Dessutom blev det en galet god kasslergryta till middag.

Fina fötter 

Direkt efter avslutat jobb blev det lyx för mina fossingar:

Jag har inte alls tagit hand om mina fötter i sommar. Inte mer än att dom har fått gå mycket barfota, bara i sköna skor och rört på sig mycket.

Eftersom jag knäckte flera naglar på händerna  under försommaren – när vi grävde fiber och monterade bokhylla – och sen varit väldigt mycket i jorden,  har jag inte haft några fingernaglar att måla. Och så har inte heller tånaglarna fått nån färg.

Men nu är fötterna mjuka, lena och med lackade tår.

Synd bara att det ser ut som att strumporna måste åka på redan under söndagen.  Men fram tills dess kan jag vifta med mina fina fötter i frihet.

Piggare

Förmiddagen spenderades i ryggläge. Men vid 13-tiden kom jag upp – om än på vingliga ben.

Lunch och sen fix inför den kommande helgens aktiviteter. I lugnt tempo.

Blev flera timmar i Tv-soffan: Uppdrag Granskning om Akilov från igår. Det orkade vi inte se då det sändes. Fast & Furius 8. Slutet. Vi hade ca 1 timme kvar på den. Och så kvällens avsnitt Lyxfällan.

Lagom aktivitet för två krankar.

Fick naglarna fixade medan TV stod på.

Så det mesta är klart inför helgen. Nu är det bara hoppas orken är med oss… (och att inte fjortisen åker dit. Han snorar och klagar dessvärre på halsen… ? )

One more day…

En kylig vecka går mot sitt slut. 22-24 grader kallt på mornarna. Men när solen jobbar på blir det typ hälften mitt på dagen. Perfekt lunchprommisväder, alltså.

I dag blev det dessutom en eftermiddagsdito – hade ett paket från Lyko att hämta. Med bland annat dessa två produkter i:

Sååå snygg ögonskugga från Max Factor.

Och naglarna ska få sig en TRIND-omgång. Dom är lite vintertrötta (även om dom inte är lika hemska som före jul.

I morgon favvodagen. Och jag börjar tidigt.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑