Kategori: Träning (Sida 35 av 86)

Analogt

Fortfarande utan internet på jobbet. Så vi jobbar analogt.

Har både lagt vårterminens schema (ja bara i kollegieblocket, än så länge) planerat upp samma period samt förberett utvecklingssamtal.

Hemma slängde vi ut sängkläderna och sen invigde sonen sina nya, tyngre, hantlar då han och jag körde ett tabatapass.

Sen en promenad med maken.

Dammsög, bäddade rent och åt ragu till middag.

Och så planterade vi om en liten gran vi köpte för bara 7 tior.

Vet inte riktigt hur den här ska skötas, då det är en annan sort än (den numera ganska stora) rumsgranen vi redan äger, men vi vill gärna att den trivs och växer.

Lite TV-häng och Tomten-te i soffan innan godnatt.

Mitt i veckan

Helt ok onsdag. Började dagen med ett cirkelpass. Sen jobb.

Lite kyligt. Låg runt 16 hela dagen. Sista timmen utomhus kändes lite kall men så visade det också minus 18 när jag kom hem. Inga barn klagade dock!

Städkväll. Och unnsdagsmiddag. Blev burgare. Sen slog jag och sonen in klappar. Börjar bli en hög under granen nu.

Ser fram emot en skön natt. Och att det snart är helg.

Slut!

En riktigt jävlig dag. Efter en hösttermin som varit sjukt jobbig, då vi varit kort om folk en eller flera dagar per vecka trots full barngrupp, tog orken helt slut i förmiddags. En ohållbar situation som nu, förhoppningsvis, får en liten lösning sista två veckorna mot jul. (Men hur blir det sen?)

På hemmaplan blev det handling. Och sen behövde mitt slutkörda jag en genomkörare. Sonen nappade direkt. Det blev en halvtimme helkropp.

Glögg. God middag. Och nu te och TV-nyheter.

Hoppas på en bättre onsdag!

Julkrans

Jamen… verkar överleva även denna vecka. Hösten har varit gräslig. Kort om folk varenda vecka. Bara tre veckor på hela hösten har vi varit fulltaliga. Och det känns… tur det närmar sig jul. ❤

Efter dagens jobb delade jag och sonen utrymme med julgranen och körde ett riktigt hårt tabatapass. Och direkt efter blev det en härligt snöig prommis med maken. Så skönt. Och vi syns bra i mörkret.

Efter middagen gjorde jag en dubbel sats pepparkaksdeg. Tänkte baka frukostpepparkakor i morgon.

Och direkt köket var fritt från disk och mjöl började jag göra en krans.

Min första ever.

Och jag blev väldigt nöjd.

Har gjort den av lummer som ju ska förbli grön även inomhus.

Sen fick jag sanera köket igen!

Nu längtar vi efter helg. Men först ett avsnitt 911. Och fredagsjobb. Planen är ett styrkepass före jobbet och sen bums till Lilla Gula direkt jobbdagen är slut.

Tjuvstartat advent

Fredagen var kort. Började tidigt och slutade efter lunch. Hann både sopsortera, ta en promenad, tvätta, betala räkningar och köra ett tabatapass med sonen innan maken kom. Och han kom inte senare än just efter 16.

Nu har racet mot jul startat på riktigt. Hemma har vi full jul – förutom julgranen som ska in i morgon. I Lilla Gula var allt redo att tända. Stjärnor, ljusstakar, ljusslingor och utegran.

Sååå mysigt.

Fixade hemmagjorda burgare och sen klädde vi innegranen i Lilla Gula.

Sovit gott under våra jultäcken, käkat god frukost och nu myser jag under filten framför TVn. (Och funderar på om jag ska baka nåt)

Ikväll ska vi fira Thanksgiving. Med kalkon.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑