Januari är slut..

Efter en mycket fullspäckad vecka har jag nu landat på hemmaplan.

Måndag – jobb och kvällsmöte

Tisdag – jobbade sent

Onsdag – Kurs på fm, slutade tidigt, packade, åkte till Kallax i full snöstorm och vidare mot Stockholm samma kväll. Det blåste så mycket så planet kunde inte parker mot gaten utan vi fick promenera ut på startbanan. Och när vi klev uppför trappan var vi i det närmaste på väg att blåsa ned på backen igen. Flygvärdinnorna stod och ryckte in folk i planet för att undvika fallolyckor. Men den kvinnliga piloten lyfte planet hur lugnt och fint som helst. Vi var framme på hotellet i halv tolv på natten – och höll fullkomligen på att SVÄLTA ihjäl. Men det avhjälpte vi med ett besök på 7Eleven.

Torsdag – Älvsjö hela dagen. Från nio på morgonen till sex på kvällen. Sååå bra. Bara en föreläsning var lite tveksam. Och en hoppade vi faktiskt över för att den verkade tråååkig. Men resten…. Även utställarna hade bra tips och ideér och maten/fikat var suveränt. Tillbaka på hotellet halv sju. Snabbdusch och sen iväg för bloggdate. En mycket lyckad sådan.

Fredag –  Checkade ut från hotellet vid nio och sen raka spåret till dag två på Matematikbiennalen. Vi hade bara bokat in två föreläsningar/workshops för att kunna komma hem i vettig tid på fredagkväll. Men dom två vi var på var helt suveräna. Toppengod mat även denna dag. Hela mässan var så proffsigt utformad. Åkte mot centralen vid halv två. Och sen direkt vidare mot arlanda. Där hann vi pusta ett par timmar innan hemfärd, helt enligt tidtabell. Och efter en timme i taxi anlände jag till Lilla Gula Huset bra precis klockan åtta på kvällen. Möttes av ett glas wirre och sååå god mat.

Lördag – Åh så skönt. Ledigt. Skottade snö och såg film. Och lagade god mat. Varken mer eller mindre

Söndag – Inte så mysigt väder, så vi pysslade inne. Hann även med lite främmande. Sen åkte vi hemmåt, handlade och packade upp allt. Nu återstår mysmiddag.