Dag: 9 september 2012

Lördagens godmiddag

Grillade Teriyakispett med färskpotatis. Och potatisen kokades i en blandning av vatten, salt, peppar, vitlök och en slatt olja. Tog både vanlig olivolja samt olja från fetaosten. När potatisen var kokt – vilket ju inte tar så lång tid – fick spadet koka ihop lite mera och sen satte man i romansallad och örter. Det blev mums till…

Idag bjöd mina föräldrar på middag – varmrökt lax och färskpotatis. Det blir mycket av just färskpotatisen nu när det är säsong liksom. Men det är ju sååå gott. Speciellt med smör och lök till.

Annat som hänt?

Tja, jag målade toa-dörren klart (fyra varv blev det tillslut)
Klippte gräset en sista gång (?) och smorde upp min handjagare inför vintern
Maken försöket sig på slipa bodadörrarna – vilket inte gick så bra.
Två promenader kom vi också iväg på
Och så middag hos mina föräldrar.

Mu är det bara sikta på nästa vecka. Och längta till nästa helg.

Hoppsan

I torsdagskväll – när jag duktigt duktigt stod och rengjorde mina tänder med tandtråd – lät det plötsligt som om ett gruskorn ramlade i marken. Det var dessvärre inget gruskorn – utan en bit av min ena framtand.

– Det är det man har MELLAN man ska peta bort – inte tänderna, tyckte maken

Nu är halva tanden  ”oäkta” sedan tidigare efter en tandolycka i barndomen. På bilden syns knappt att nåt saknas, men baktill var det borta desto mer – bara som en urgröpning. Och så kan man ju inte ha det.

Fredagmorgon ringde jag tandläkaren. Och fick tid samma fm.

Jag lämnade jobbet 9:05 .
Cyklade hem och borstade tänderna och lämnade hemmet 9:10
9:15 var jag hos tandkläkaren och fick komma in bums
9:30 var tanden fixad och klar och jag hade betalat.
9;35 var jag tillbaka på jobbet

Snabbt fixat. Och dyrt. Kvarten hos tandläkaren kostade mig 1190 spänn. Inte kul. Nej!

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑