Författare: Candygirl (Sida 950 av 1685)

Nice

 

Nyss hemkommen efter en rejäl joggingsväng…

Jag tänkte ta mig upp i skogen och ta ett eller två varv på elljusspåret. Men det hade snöat på is-halkan så inte ens med mina klor till joggingskor kändes det säkert. Alltså satsade jag på min vanliga halvmilssväng efter gågatorna. Men det gick på tok för lätt (och så var boken för bra) så jag förlängde svängen lite… och sen lite till….

Var tvungen rita upp min sväng lite grovt på kartan sen… och se – dryga milen blev det. NICE!!!

Nu dusch sen ska jag och bus på badhuset.

Ute är mörkt och kallt…

Vi har börjat träna till Lucia. ”Min” barngrupp har en mycket låg medelålder så att nöta in ”tipp-tapp” och ”pepparkaksgubbarna” tar ett tag. Lika bra att börja…

Och samtidigt håller jag på fixa till årets julkalender på jobbet. Ovan är bilden från lucka… 13 – såklart. Sankta Lucia… Snart är det ju faktiskt dags !

 

Och ifall någon funderar (vilket ni säkerligen INTE gör)  – årets julsång är färdigskriven. Igårkväll ramlade sista versen på plats. Får väl spela in den framöver och bjuda på lite julstämning…

Nytt att jogga till

Nu har jag joggat ut min Ljudbok – Det blod som spillts. Det tog sex veckor i och med att jag enbart får lyssna på boken när jag jobbar. Inte städar, inte myser, inte diskar.. ingenting annat än jogging är tillåtet när man lyssnar. Och nu är den slut. Den tog slut tre km innan jag var ”i mål ” i fredags! Så nu ikväll har jag därmed inhandlat en ny bok: Svart Stig. Samma författare, samma serie, nummer  tre.

Ser redan fram emot att ge mig ut och börja lyssna  – Ca 11 timmar till att jogga sig igenom. Weee… Men jag hinner nog inte börja på den förrän på onsdag…  suck!!!

Edit Måndag 12/11:  Jag glömde ju bort att jag stängde på jobbet Måndag – så jag hann ju en halvmil innan jobbet på måndagmorgon. Tur det… Och boken verkar jättebra.

 

Tjuvstartar med hyacinter

 

När hyacinterna kostar 9 kronor styck (på IKEA) kan man inte vänta… Men eftersom resten av köket inte är jullikt (än – men om två veckor  är det dags) så ville jag inte göra juliga hyacinter. Alltså fick dom sällskap av mossa (det är i och för sig jullikt), en sån där pil(?) boll, torkade rosor (i rosa – inte julrött) och rosa pärlor. Allt för att matcha ljusfatet som står på bordet (som jag inte fotade nu, men som finns på bild i det här inlägget)

Tycker jag lyckades bra med att av-jula något så jullikt som just hyacinter. Men att det snart luktar jul om dom kan jag inte göra något åt… 🙂

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑