



Till helgen som just varit – då vi firade lite för-Halloween – målade jag dessa söta döskallar på naglarna. Lite knasiga sådär. Till ”riktiga” Halloween(helgen) tror jag att jag håller mig till vitt och svart… eller orange… kanske…




Till helgen som just varit – då vi firade lite för-Halloween – målade jag dessa söta döskallar på naglarna. Lite knasiga sådär. Till ”riktiga” Halloween(helgen) tror jag att jag håller mig till vitt och svart… eller orange… kanske…

Så här såg min busunge ut igår.
Det var Halloweenfest på hans skola och detta var hans utstyrsel för kvällen. En kompis kom hit en stund innan och blev också sminkad av mig. Men eftersom jag inte vet om jag har tillåtelse att lägga ut honom på bloggen så låter jag bli.
Busrummet var lite Halloweenigt – alla gosedjur hade klätt på sig hemska masker, ljus, lampor och läskiga dekorationer. Men inga spindelnät och sånt. Det sparar vi till nästa helg i Lilla gula Huset


När de båda kompisarna var färdigmålade, fotade, hade ätit lite chips och druckit lite cola så promenerade dom iväg till en tredje som de sedan skulle göra följe med till skolans gympasal.
Jag och maken promenerade förbi skolan när festen var fullt pågående. Massor av spöken, zombies, häxor och andra hemskheter miglade, busade och festade. Men någon bus och hans kompisar såg vi inte. Dom var tydligen i skogen och spökade just när vi passerade.
Busungen kom sedan hem, lagom till en sen middag. Och hans utvärdering av festen var: JÄTTEKUL!
Nästa helg ska han vara nåt annat skrämmande… påstår han. Och då ska även jag spöka ut mig.

Det blev en mycket lugnt fredagskväll – jag började helgen med jogging, fortsatte med go’middag och avslutade med godis i soffan framför en omtittning av Titanic på dvd (ja omtittning för mig och maken. Bus hade inte sett den innan). Vi hann dock inte hela – den är ju 3 timmar och 7 minuter – för när klockan var midnatt var både jag, bus och maken gäspiga. Sparade därför sista timmen till ikväll.
Idag tar vi en prommis ut på samhället, handlar middag och käkar nåt gott till lunch. Och sen ska busungen på sin halloweenfest framemot middagstid. Får väl bjuda på nåt foto hur han såg ut senare.
Bilden här ovan är från tidigare i veckan. Han hade tillverkat en gasmask på fritids och ville ha på sig den när vi gick på kvällspromenad. Han ville likna mördaren i Bloody Valentine – se bild nedan – och för att förstärka looken av en gruvarbetare fick han låna min joggingpannlampa. När han ställde den på rött ljus blev han ganska läskig. Han gick utspökad på detta vis nästan hela halvmilen. Tokunge!


… var tanken denna helg. Busungen ska på Halloweenfest i morgonkväll och därför tänkte vi stanna hemma i helgen.
MEN!
I morse fick jag ett sms från mamman till busungens bästis och granne i Lilla Gula Huset. Där har dom halloweenfest på hans skola ivkäll och bus fick visst följa – om han vill.
Hm! Detta vet han ännu inget om – han har ju skola än – men när han slutar får han bestämma. Stanna hemma – och en halloweenfest och hemmamys. Eller Lilla Gula Huset omedelbums när jag slutar, en till Halloweenfest och sen åter hem på lördag för en festdag till.
Tja.
Det blir nog bra vilket som.

… men väl glögg – blev det ikväll.
Trött, frusen och lite stressad.
Men glögg och några nötter före hemmapizza med räkor, chilioliver, serranoskinka och färsk basilika gjorde gott.
Nu ska jag måla naglarna.
Tema av Anders Noren — Upp ↑
Så här säger ni