Författare: Candygirl (Sida 955 av 1685)

Historia: Lindas Halloweenutspökningar några år bakåt i tiden

Snart dags för Halloweenutspökningar. Och i väntan på det kommer här några ”gamla” varianter från tidigare år. Håll till godo med min skräckkavalkad.

Först ut fjolårets:

Jag  kayako från filmen The Grudge

Och bus var nån form av skelettzombiedöd:

Tillsammans såg vi ut såhär:

2010 var jag Vampyr:

och busungen skelettsoltat:

och tillsammans då:

2009 var vi så här läskiga:

Å så 2008:

och så 2007

Längre tillbaka finns inte på någon dator. Och jag tror att första gången bus blev riktigt ordentligt sminkad var just 2007 – då var han fyra år gammal.

Vad vi ska vara i år skvallrar jag inte.

Bus ska på en halloweenfest nu på lördag och lördagen efter har han sin egen – då även vi vuxna spökar ut oss.

Tokig

image

Bara en helt knäpp människa tar sig ut och joggar när det blåser halv storm ute…så jag är väl en sån då. Men eftersom jag varit duktig och städat hela lägenheten har jag gjort rätt för att lyssna en bit på min Åsa Larsson bok. Och då jag bara får lyssna när jag springer så är det bara ta sina dojjor och mp3spelare på en sväng. Hejdå

Kung Bore låter meddela att han snart är här

Brr… lika kylslaget idag. -6 när jag och bus drog till skola och jobb. Och inne på vår inglasade balkong hade blommorna till alla mina pellisar vickat av frost. Såg att det var -2 där så jag antar att det varit rätt kyligt i natt, eftersom tempen inne på balkongen är flera grader varmare än ute. Nu måste blomstrena ned i matkällaren för vintervila. Och så är det bara hålla tummarna att dom överlever till nästa vår

Vid lilla gula huset hade blåklockorna slagit ut bakom huset igen. Mitt i frosten. Och violer blommade. Men några klöverblommor såg jag inte. Den här är från tidigare i höst

Midsommar upphittad

Såja… nu har jag hittat dom borttappade bilderna från midsommar. Dom var mycket riktigt i busungens dator. Varför jag nu använt den? (Kan ha varit i skarven mellan bildredigeringsprogrammen möjligen). Man kan ju lätt börja fundera på om vi har för många datorer i det här hushållet. Tre pers och 4 datorer.  och så har alla var sin smarta nalle (lägg därtill en internet radio och ett x-box med uppkoppling. Inte undra på att routern bråkar. Den kan tydligen bara dela ut fem ip-adresser åt gången så här är det slagsmål om dessa platser…)

Hur som helst var det skönt för det var åtta stycken A3:or färdiga layouter (i 300 dpi) med text och dyl. Skönt att bara kunna ”klappa upp dom” i fotoboken som A4:or (jag gör så -jobbar i A3 med täta punkter för att slippa tappa upplösning vid framkallning).

Grekfotoboken kommer bli 108 sidor. Den är klar, men jag väntar på en rabattkod innan jag skickar in. Dom kostar så pass mycket att det är värt att vänta.
Den andra fotoboken – den med ”vanliga foton” sträcker sig från morsdag till och med helgen sin var och är i nuläget uppe i ca 7o sidor. Brukar göra dom i 96 sidor så inte riktigt än får den gå för tryck. Några veckor till innan den är färdig.

Grekboken blir hur som helst nummer 16 i ordningen. Jag älskar dessa böcker. Vi har ett exemplar av varje här hemma och sen har svärmor ett ex av vardera och dom förvarar hon i Lilla Gula. Jämt är vi och kikar efter nåt i dessa böcker. Hur mycket snö var det då och då?  Vilket år var vi där och där? osv

Nu ska vi ut i mörkret och kylan hela familjen. Stampa ned lite middag, typ. Men det är tre grader kallt så jag sätter nog på mig ett par långkallingar under jeansen.

 

Tappat bort midsommar

Brrr.. kallaste morgonen hittills den här hösten. -7 grader nu på morgonen. Letade genast fram vinterjoggingtightsen så jag inte förfryser benen nu när jag strax trippar iväg på min runda – för är det nånstans jag blir kall när jag joggar i minusgrader är det om låren.

Greklandsfotoboken blev klar i lördags. Och igår satte jag ihop de foton jag har från morsdag fram till gårdagens dato. Det hann bli nästan 70 sidor så snart är den också klar för framkallning. Mystiskt är bara att midsommarbilderna är försvunna. Dom finns inte i min stationära dator och inte i lappen. Och inte på USB-minnet. Och jag kan även se att dessa foton inte är uppladdade på bloggen från någon av ovan nämnda datorer. Återstår om den finns i bus hemmadator – fast varför skulle jag lånat den? Säkert är i alla fall att dom inte finns i minidatorn han har i Lilla Gula. För i den har jag inget bildbehandlingsprogram….

Nåja – hittar jag dom inte finns ju fotona kvar i kameran. Jag tömmer aldrig kameran förrän jag har bilderna på pränt och sparat ned dom på två separata ställen. Tur det – ifall jag nu inte hittar fotona från midsommaraftonen.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑