Författare: Candygirl (Sida 971 av 1685)

Hoppsan

I torsdagskväll – när jag duktigt duktigt stod och rengjorde mina tänder med tandtråd – lät det plötsligt som om ett gruskorn ramlade i marken. Det var dessvärre inget gruskorn – utan en bit av min ena framtand.

– Det är det man har MELLAN man ska peta bort – inte tänderna, tyckte maken

Nu är halva tanden  ”oäkta” sedan tidigare efter en tandolycka i barndomen. På bilden syns knappt att nåt saknas, men baktill var det borta desto mer – bara som en urgröpning. Och så kan man ju inte ha det.

Fredagmorgon ringde jag tandläkaren. Och fick tid samma fm.

Jag lämnade jobbet 9:05 .
Cyklade hem och borstade tänderna och lämnade hemmet 9:10
9:15 var jag hos tandkläkaren och fick komma in bums
9:30 var tanden fixad och klar och jag hade betalat.
9;35 var jag tillbaka på jobbet

Snabbt fixat. Och dyrt. Kvarten hos tandläkaren kostade mig 1190 spänn. Inte kul. Nej!

Erotiskt?

Är det bara jag som får lite erotiska vibbar av den här pelargonian?
Och det passar väl en Lördagkväll??!

 

Lördag ja – Vi drog till luleå för lunch och shopping, Jag fick typ ingenting medan bus fick skinnjacka, strumpor, leksak och tatueringar. Jag fick ”bara” träningsklocka (b-b-b-iiiilligt från Clas Ohlsson) och nya bläckpatroner. Hittade varken nagelgllitter eller kappan jag var ute efter….Men jag fick ju lunch i alla fall. (Chicken El Wrappo – muuums…).Och en trevlig eftermiddag.

Nu är grillen tänd och det blir Grillade Teriyakispett till middag. Perfekt.

Bröllopsteckning och bokmärkesdito

 

 

Min fina snälla bloggkompis Åsa har gått och gift sig – i hemlighet. Och sen stack hon på semester till varma sköna Turkiet. Och medan hon mös som nygift, badade och åt en massa gott passade jag på att fixa en liten bröllopsteckning. Denna väntade hemma hos henne när hon kom hem igår.

Hjärtat är gjort av pärlor på ståltråd som är limmat runt det ritade ditot (därför närbilden så man ser pärlorna lite bättre).

Och eftersom Åsa läser mycket böcker förminskade och laminerade jag även teckningen till ett bokmärke.

 

Helgfina naglar

Avkapade inför förra helgens barnspelning . Men inte kortare än att det går att leka lite med lacker…

Så här ser jag nu ut inför helgen som kommer.

Och det här är vad  jag kladdat på

I Onsdagkväll:

Trind Nagelstärkare
Ljust rosa typ pärlemor – tre varv
Glitter – ett varv
Seche Vite överlack – extremt snabbtorkande
(där gjorde jag paus och fixade resten efter jobbet idag)

Torsdag Em:
Silverlack på topparna – ett varv
Blommor på sex av naglarna i rosa och lila
Glitterlinje
Överlack
Snabbtorklack Seche Vite

DONE

Blommorna är förresten gjorda med tandpetare och jag tyckte dom blev riktigt söta. Nedersta bilden visar även högerhanden och min förargligt korta pekfingernagel som liksom inte växer ut… Men lacket blev bra även på ”fel hand” – det brukar faktiskt bli det.

Gjorde också en ny kategori; Naglar. Det börjar bli några foton på såna så jag behövde sortera lite….

Lilla Röda Bodan

Till Lilla Gula Huset hör en Liten Röd Boda som inte är så vacker. Men bara därför att det var några turer om huruvida den låg på vår tomt eller grannens så är det jättekul att vi faktiskt äger den. Vi har den för säsongsförvaring och eftersom den ligger längst bort på tomten så passar det utmärkt att ha motorvärmaruttagen till våra bilar på den också. Samt förvara soptunnorna framför.

Vi målade den i somras. Den hade knappt nån rödfärg kvar. Och i helgen som gick höjde maken och makens morbror bodan. Den stod uppallad på träklossar som hade börjat ruttna… så bodan liksom sjönk långsamt. Men NU. Nu har den rejäla betongfötter i alla fyra hörn samt en mitt under. Så nu ska det väl ta ett tag innan brädorna på sidan av bodan når marken igen…

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑