
I torsdagskväll – när jag duktigt duktigt stod och rengjorde mina tänder med tandtråd – lät det plötsligt som om ett gruskorn ramlade i marken. Det var dessvärre inget gruskorn – utan en bit av min ena framtand.
– Det är det man har MELLAN man ska peta bort – inte tänderna, tyckte maken
Nu är halva tanden ”oäkta” sedan tidigare efter en tandolycka i barndomen. På bilden syns knappt att nåt saknas, men baktill var det borta desto mer – bara som en urgröpning. Och så kan man ju inte ha det.
Fredagmorgon ringde jag tandläkaren. Och fick tid samma fm.
Jag lämnade jobbet 9:05 .
Cyklade hem och borstade tänderna och lämnade hemmet 9:10
9:15 var jag hos tandkläkaren och fick komma in bums
9:30 var tanden fixad och klar och jag hade betalat.
9;35 var jag tillbaka på jobbet
Snabbt fixat. Och dyrt. Kvarten hos tandläkaren kostade mig 1190 spänn. Inte kul. Nej!









Så här säger ni