Författare: Candygirl (Sida 984 av 1685)

Checklista

Jaha… i em lämnar vi Lilla Gula Huset och senare ikväll bär det av från huvudstaden. Så nu måste jag oroa mig över ev. förseningar så vi inte missar planet mot Grekland, över om allt viktigt är med, över om vi packat för mycket och eller för lite…Sån är jag.

Och i morgon vet vi huruvida årets val av hotell lever upp till den vanliga Grekstandarden som liksom hör till semestern. För att underlätta undersökningen har jag upprättat en checklista som jag ämna fylla i när vi utvärderat stället:

  • Hårda resorkärnor utan bäddmadrass
  • Sängar som knarrar nåt infernaliskt
  • Trasig sittring på toa
  • ”sminkspegeln” i fel höjd och/eller inte i anslutning till ”sminkbordet”
  • toarullen näst intill inne i duschen vilket innebär blött toapapper varje gång nån duschat
  • papperskorgen för att slänga toapappret i i stor sett inne i duschen
  • duschgolvet lutar bort från golvbrunnen
  • köksplattorna placerade ovanför frysfacket vilket därmed orsakar igenisat dito
  • extremt dåligt med eluttag
  • uppstickande metallpinne mitt i balkongdörren som har med låset att göra men som man kliver på JÄMT
  • för få galgar i garderoben

Ja det var väl dom vanligaste. Men det hör liksom  till. Börjar bli van efter våra dryga 20-talet resor tillsammans till detta underbara land.

Och när jag skrev det här hade jag musik via spotify:

Man måste ju komma i stämning…

Mina bilder i början av inlägget är förövrigt från 2008 och fotade i just den lilla by vi ska bo i detta år. Georgioupolis.

Skatungar

 

Igår fick vi syn på två fruktansvärt söta små skatungar. Mitt framför fötterna på oss, satt dom, när vi varit och handlat. Den ena piggare än den andra. Vi beslutade att lyfta upp dom på högre höjd, med förhoppning om att dom skulle kunna flyga – även om vi var fundersamma på om dessa små hade åldern inne för att behärska den konsten…

Båda två skrek för full näbb när dom blev upplyfta, men sedan fortsatte dom liksom pipa efter sin mamma. Hon satt i en närliggande tall och kraxade till sina små.

Huruvida dom kom sig iväg eller gick ett grymt öde till mötes vet vi inte. Men i vilket fall som helst var dom underbart söta. Trots att den ena försökte bita mig i handen…

Hur tråkigt är det inte att kika i nån annans garage????

Och så speciellt när det inte finns nån snygg bil att visa??!!

Men nu lägger jag ändå ut bilder från garaget i Lilla Gula. Dels för att det blev så tomt efter jätterensningen i precis i början på semestern när vi körde ett par enorma lass till tippen. Och dels för att faktiskt visa hur det ser ut. Vi använder INTE detta som garage utan mer som ett stort förråd. Kyl och frys, verktyg, träningskläder, säsongssaker osv. Golvet är kallt (och fult) så några mattor gör det mindre kallt om fossingarna  att smita ner i kylen och hämta mat samt ta sig till duschen/tvättstugan som finns bakom den vita dörren som står på glänt på sista bilden.

Jaja.. snart är här fullt i skrot igen. Det vill liksom på bli så när det målas, dras om ström och fixas och donas. Men just nu  är det städat.  För en stund.

Sommar i Norrbotten

Klockan 22:30 i mitten av juni är den här bilden fotad. Nu är vi snart i mitten av juli och det ser väl ut ungefär likadant. Möjligen kan man nu ana en rodnad på himlen i och med att midnattssolen är över för denna gång och solen idag, den 9 juli, går ned 23:23 för att återkomma 01:45. Då är den inte borta tillräckligt länge för att det ska bli mörkt. Man bara anar en viss skymning för att sedan se gryningen.

 

Här hemma i lägenheten är det mesta klart vad det gäller packning. Men vi valde ändå att stanna en natt till. Om inte annat för att kunna äta pizza på balkongen i lugn och ro. Och så kunde vi ju ta en eftermiddagsspromenad utan att först behöva frakta alla grejor till ett annat ställe.

I morgon åter mot Lilla Gula Huset för en dags mys där innan vi ger oss ut på andra äventyr.

 

Ordning i kaoset… eller…

Hoppsan vilken röra. Men på sikt är väl allt prydligt nedvikt i resväskorna. Hoppas jag…

Här är ytterligare en helt sjukt strålande dag – så jag jobbar på med packningen nu från förmiddagen så hinner vi vara ute lite och bättra på brännan också.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑