Kategori: Dagar med Linda (Sida 556 av 1263)

Julkalender

Weee… Vi fick se en himmel utan moln i eftermiddags. Ingen lång stund… men jäklar vad mysigt.

Tog en prommis före middagen… (har varit halvrisig i prick fyra veckor just idag så det har mest blivit promenader för att röra sig den gångna månaden. Förutom det har det bara blivit en enda jogg, något yogapass och faktiskt senaste dagarna lite styrka…)

Hade två paket att hämta.

Ett med Kivi-lyktor till vår ”samling”:

Och det andra med en ”julklapp” till mig själv:

Jag har nämligen unnat mig en riktigt lyxig julkalender från  RITUALS 

Jag valde modellen exklusive.

Känns mysigt att ha till december. 

Fredag i morgon. Tidig sådan. Sen helg!

Kanelbullar och regn

Men va sjutton… blir det kallt nu kommer vi få tjäle ned till Kina. Så blött som det är i markerna kommer allt frysa sönder. 

Tur vi inte planterade ett plommonträd nu i slutet av sommaren som vi tänkte….

Firade, såklart, Kanelbullens dag. Och slappade i soffan…(efter megadag samt långlunch med 40 minuter styrka).

Nu läääääängtar jag efter sol. Och efter helg.

1 oktober

Höstmånad de luxe påbörjad. Och jag hittade fler än sju sorters blommor. Kanske skulle lagt buketten under kudden…

Har köpt ljung och tänkte plocka enris till blomlådorna under fönstren i Lilla Gula.

Men det blommar på tok för fint för att byta lobelia och pellisar mot nåt höstarrangemang.

Rensade hängrännor och skurade soptunnor

… Och vädrade/tvättade sängkläder.

Avslutade med riktigt smarriga kycklingtoast.

Nu är det bara ta sig genom denna gråa vecka så det kan bli helg igen…

Sista september

Solen lös med sin frånvaro även den sista dagen i september. Någon sa att vi bara fått fyra timmar sol under månaden som gått. Känns som att det stämmer. Tyvärr.

Men sol eller inte. Midsommarblomster, prästkragar och rödblära har börjat blomma igen. 

Och smultron och jordgubbar fortsätter mogna.

Bleka och lite vattniga i smaken… äpplena smakar bättre.

Maken och fjortisens var utomhus hela eftermiddagen. Jag pluggade i en podd i öronen tog mig gladeligen än att  skura toaletter samt tvättstuga/duschrum.

Grönt och fräscht… Och bara levande ljus när det är dags för tvagning.

Till kvällen fick vi inviga vårt stencoola köksverktyg:

En kötthammare i form av ett knogjärn. Haha!

Resultatet blev kanon.

Sen fortsatte vi vårt Hungergames-Race!

Mysfredag

Solen visade sig en stund i går. Tillräckligt för att jag och fjortisen fick oss en kaffe på balkongen.

Så fort maken slutat drog vi till Lilla Gula. Och firade just nämnda på födelsedagen.

Presenter

bubbel

…och god middag.

Mysigt.
(Och nya luktagottet passade perfekt i lilla parfymsamlingen)

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑