Halloweenmiddagen blev så lyckad så jag måste spara receptet som vi gjorde det.
En laxsida ugnssteks i 200g ca 15-20 minuter med en fantastisk god glaze som gärna kan ösas en gång mot slutet.

Glaze:
1 riven vitlöksklyfta
0,5 dl äppeljuice
1 dl ketchup
1 msk fond
1 msk soja
0,5 dl vitt vin
0,75 dl muscavadosocker
Salt och Peppar
Vi serverade laxen med ett par nävar solrosfrön.
Och en enkel grönkålssallad:
200g hackad grönkål
2 msk pressad citron
1 msk honung
3 msk rapsolja
1,5 dl granatäpplekärnor
Salt och peppar
Rör allt kraftigt. Försök typ mosa kålen med sleven!
Och så en fetaostkräm:
150g fetaost
En dryg dl grekisk yogurt
1 1/2 tsk honung
Lite pressad citron
En tsk fond
Salt och Svartpeppar
Hackad gräslök.

Hade även till ett nybakat grovt rågmjölsbröd med Philadelphia.
Mums!





Avslutade kvällen med Svenska Nyheter. Och sen Blacklist på Via Play. (Orange is the new black var så dålig så vi överger den serien efter 3 avsnitt).














Så här säger ni