Kategori: Naglar (Sida 15 av 23)

Candy Cane-nails

Detta passade mig perfekt. Polkagris-randigt. Och lite juligt.

(fast idag är jag sur – långfingernageln på höger hand har gått helt av
Och lillfingernageln på vänster är illa ute.. ska se vad jag kan rädda av den nu)

Alla som har Spinderman-naglar räcker upp en hand!!! (jag har!)

Man har inte roligare än man gör sig… och är man som jag lite smågalen och vägrar bli vuxentråkig så kan man faktiskt ha spindelmannentema på sina naglar. Trots att man är 40 fyllda.

Motivet var ett önskemål av från en av mina smågrabbar på jobbet.

– Jag tycker du ska måla en Spindelman, sa han igår.

Och det gjorde jag… typ…

Jag har fler önskemål på lager:
Hjärtan, fåglar och spindlar… så saknar jag idéer är det bara kontakta ungarna på jobbet. Dom har garanterat nya tips.

 

Snögubbenaglar

Visst blev dom söta…Jättegulliga helt enkelt.

Små pluttiga snögubbar på ringfingrarna. Dock gör sig färgen på nageln inte rättvis här. Det är IsaDora  nr 750 Polar Nights som är mörk, mörk marinblå med glitter i. Typ så här:

 

Snögubbarna är vita med röda halsdukar, roströd morot till näsa och tillika hatt. Hade tänkt måla svart hatt men det syntes knappt mot den mörkblåa bakgrunden. Men roströdbrun blev ju också bra.

Fick inte till nån bra bild på höger ringfinger. Det är på nåt sätt svårare att fota med fel hand än att måla. För den gubben blev bättre. Halsduken skymmer inte knapparna och så är han lite jämnare i kanten. Men i övrigt ser dom lika dana ut så…

För övrigt ser det ut så här när jag sitter och pillar med mina minimotiv:

Tyvärr har långfingernageln på höger hand tappat en del i längd. Men det brukar bli så närmare jul – blir så mycket gitarrspelande då att det nöter sönder nageln. Men än så länge har jag i alla fall åtta långa naglar. Pekfingernageln på höger hand verkar ju aldrig kunna växa ut av nån konstig anledning…

 

Red Passion fick ge jul-nageldesign (i förväg)

Alltså visst blev det här snyggt…. skitsnyggt. Kanske lite juligt för att bara vara november – men jag bortförklarar mig med två saker:

1) Vi hade planer på fota julkorten den här helgen (något som säkerligen uteblir – regnet ÖSER ned)
2) Jag måste ju träna på göra julnaglar om jag ska kunna fixa till nåt snitsigt till ”riktiga” julen.

Den röda färger var helt sjukt läcker. Det är MaxFactor Glossfinity nr 110 – red passion. Täcker jättebra. Det här är bara två varv. Och ni ser väl ”diamanterna” i mitten på de båda snöstjärnorna?!
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑