Kategori: Naglar (Sida 17 av 23)

Ful duttest i highspeed

Busungen ville att jag skulle prova mina nya duttar på en endaste gång, i går kväll.  Det ville inte jag. Jag har ju så fina Hello Kitty naglar så dom tänkte jag skulle få vara kvar ett par dagar till. Då ville han ha målat sina naglar.

 – Ehhh… nagellag…pojkar… hmmm… tänkte jag. Och sen tänkte jag – skit samma. Han är nio år. Klart han måste bestämma. Och jo – två naglar skulle han ha målat.

– En döskalle? undrade jag
– Ja! tyckte han

Och så blev det.

På andra nageln ville han ha svarta blixtrar

Döskallen blev ful
Blixtarna ännu fulare.

Men duttarna funkar. Det vet jag nu. Sen är det bara tekniken, och tiden som får avgöra hur snyggt det hela blir…

Vad blogga om en tisdag?

Fanns liksom inget som stack ut idag.

Visst – jag joggade i morse, men det gör jag ju varje morgon jag stänger förskolan
Och sen jobbade jag – som alla andra dagar
Vädret var ömsom uppehåll, ömsom regn. Trööök…
Men så fixade jag en Bamse-tapetserad burk (som nog får ett litet inlägg senare i alla fall.. bara den torkat)
Och så blev det faktiskt nya skor  ät busungen (som garanterat får eget inlägg – imorgon)

Men ändå?

Jo, som tur är fick jag post. Från Fairy Nails. Och i det vadderade kuvertet fanns detta:

Fem stycken Dot pens – med två storlekar vardera så totalt 10 olika ”dottisar”. Eller vad man nu ska kalla det. Till att sätta fast diamanter, att fixa duttar, att måla med.
En styck extremt smal pensel. Kolla mot min nagel bara… Hur sjukt tunn som helst
Och ett styck mintblått nagellack.

Morgonjogg, bus-skor, paket åt mig samt god laxmiddag  och tisdagen kändes rätt trevlig.

Hello Kitty-naglar

Så här blev det – det jag fixade igår.

Hello Kitty-naglar. Och: Ja, jag ve att hon ska ha röd rosett, men jag är liksom lite mer rosa av mig.

Som synes är åtta naglar målade i ljus rosa pärlemor med knall-cerise sned tipp. Duttarna i vitt gjorde jag med tandpetare. Ringfingrarna på båda händerna har samma ljusrosa pärlemor som bas men vit tipp. Och sen gjorde jag Kittys detaljer med tandpetare i svart, gul och cerise färg.

Och jag blev så jäkla nöjd – trots att jag själv har gjort det.

Fyrverkerier på naglarna

I torsdags halv elva på kvällen började jag måla dom här. Och jag blev jättenöjd. Fyrverkerierna är målade med den smalaste akvarellpenseln jag äger. Slog bara upp lite nagellacksremover i en kork och rengjorde penseln mellan de olika lacken.

Hade ingen som fotade då så högerhanden får förbli ovisad. Men den blev också bra. Den förargligt korta pekfingernageln – som liksom aldrig växer sig lång – hade dock bara plats för två färger fyrverkerier. Det hade blivit för trångt med alla tre.
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑