Kategori: Naglar (Sida 18 av 23)

Hösten fick inspirera

I måndagskväll rök helgnaglarnas LO… och sen tänkte jag höst, höstfärger, höstlöv. Dock hade jag ingen tillräckligt ”murrig” grön, så det blev lite blågrönt. Men, men… gillar ändå det här. Och jösses så pilligt det var att få till konturerna på ”fel” hand.

Får hänga med i veckan så blir det nåt annat kul till helgen.

För på torsdagar har vi sångsamling på jobbet så då nöter jag ändå bort lacket på höger pekfinger. Alltså kan man lika gärna fixa helstuket på torsdagkväll.

Glamour

Septemberhelgsnaglar. Rena rama glitterbomben.

Har bara målat naglarna i svagt rosa nyans. Och sedan – när det torkat – bara måla ojämt med ofärgat nagellak på topparna varpå jag doppade dessa i en burk med löst glitter. Sen var det bara att borsta bort överflödet samt lacka fast med ofärgat lack.

Silverglitter på samtliga naglar utom ringfingrarna som fick guld istället…

(och bara ifall nån undrar – jag ska måla om dom ikväll. Funderar på nåt med hösttema. Men först en jogging och sen middag)

Naglarna i höstfärger

Lika bra jag slänger in ett inlägg om hur mina naglar ser ut just nu. Dom blommar  liksom i höstiga färger. Och som synes blev blommorna rätt bra även på högerhanden. Det är lite pillrigt att fixa blommorna. Jag gör dom med en tandpetare. Och den uppmärksamme ser att det är två typer av blommor. En med runda blad och en med spetsiga. Helt beroende på om man drar i blombladen in mot mitten eller ut från mitten. Och självklart är det lättare att måla vänsterhanden snyggt, eftersom jag är högerhänt. Men som tur är så har jag lätt för att använda även vänster. Har till exempel musen i vänster hand. Och enligt Cia så håller jag golfklubban i vänstergrepp. (nu har jag aldrig spelat golf – än mindre provat – men ändå…) Och så gör jag ju även när jag spelar bandy. Påsar knyter jag ”åt fel håll” enligt högerhänta. Och jag fixade inte att lära busungen knyta eftersom jag knyter vänsterknut.

Först målade jag naglarna typ fransk, men i dessa färger. Tog bort det nästa morgon. Blev inte nöjd. Så idag gjorde jag detta istället. Mycket bättre. Det här får sitta på ett tag.

(Och ja, jag vet att jag missat att ta bort lite färg som kommit utanför på bilderna ovan. Men det är åtgärdat nu. jag lovar)

Nagellack och björnar

 

Spelningen avklarad.Gick jättebra och det var fina barn och deras föräldrar/mor-far-föräldrar som var och sjung. Men nu har jag nött bort allt nagellack från höger långfinger – alltså måste jag fixa till dom senare.

Och på bilden ovan syns min nagellackssamling. Som det SÅG ut. Jag har låtit min far fixa en hylla med trappor så jag kan ställa upp dom i olika nivåer så man har bättre översikt/kommer åt lacken lättare. Och det blev jätte-jätte fint… Men det har jag inte fotat än.

NU en prommis. Solen är här och det är riktigt varmt. +15,1

Sen återstår väl att se om vi kommer åter efter vår sväng. Har nämligen fått förklaringen över varför vi alltid är ensamma efter den där fina strandpromenaden vi brukar gå… det är tydligen en björn som har sitt tillhåll i en gammal lada alldeles vid vägen där vi går… Hoppsan. Bäst jag tar kameran med mig…. Och så vet ni vart vi tagit vägen om jag inte bloggar mera i framtiden! 😉 Då har vi slutat våra dagar som björnkäk.
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑