Kategori: Träning (Sida 22 av 86)

Blåsigt

Torsdagen gjord. Superblåsig förmiddag. Sen lugnade det sig. Och eftermiddagen var solig och fin.

Så här kan det se ut om vi ska genomföra en spontan omröstning bland barnen på jobbet.

Helt solklart vad det fanns för valmöjligheter. Eller hur?

Småhandlade lite på lunchrasten.

Och efter jobbet blev det prommis för hela lilla familjen. Så skönt ute.

God middag och sen unnade jag mig en kvällsyoga. (Med New Horizon i öronen!)

https://open.spotify.com/track/3uVEItqA6qhSf6bf5G03zD?si=4ioor7t6QcygFLFeMN7tXQ

Nu te och (typ halva) Scream 5. Och sen äntligen fredag!

Skal

En galet skön natt, lite funderande och en bra jobbdag fixade till en riktigt bra unnsdag.

Jag och kollegan stack till gymmet redan klockan två. 30 minuter puls, 30 styrka och nästan 30 simning. (Och en bastu på det) Så skönt.

Skalet till min nya Samsung kom. Och nu känns den som en riktig Lindatelefon.

Har ju kört med Clear view-covers ett tag så nåt annat kändes inte aktuellt.

Onsdagstädning. Och unnsdagsmiddag: ugnstekt lax med klyftpotatis och kallrörd romsås.

Och snart onsdagens avsnitt av Big Sky.

En bra måndag

Började veckan med ett pass poweryoga. Duktigt svettig blev det sen dusch och frukost innan jobb.

Otroligt skön dag. Var och köpte ett nytt stor doftljus på min lunchrast. (Tog slut i lördags) Och efter jobbet blev det Tiktokpasta och sen en kvällsprommis (nollgradigt ute!).

Te och lite Disney+ fick sen avsluta en riktigt bra måndag.

Friskvårdspeng och presentkort

Fredag. Och jag hade kort dag. Visserligen började jag 06.00 men det gör ju inget en fredag. Redan en stund efter lunch gick jag hem.

Och första anhalt var Kroppsterapi i norr.

Jag har aldrig någonsin varit på massage. Men nu nyttjade jag sista biten av kommunens friskvårdspeng (från i fjol) på just detta.

Hade fått varningar om att man inte fick träna efteråt, att jag skulle få feber. Eller migrän… En fredag!!! Nej tack!🫨

45 minuters massage var jätteskönt. Hade ju inga krämpor så det fanns inget att jobba bort. Men skönt var det ju. Fast inte sjutton är det värt vad det kostar! Skulle aldrig lägga egna pengar på det. Men har jag kvar från friskvårdspengen innan nyår får jag väl boka en till knådning.🤔

Hämtade en vas med tullisar som jag var och paxade samt betalade redan på torsdag. Alltså så fin… och vasen… köpta för ett presentkort från min 50- årsdag. Grattis Linda!

Sen hem. Och eftersom det visst var fritt fram för träning blev det en tabata med sonen som var hemma.

Sen fipplade jag med nya telefonen. Jag får inga aviseringar från Gmail. Har snart testat allt – utom ominstallation. Läste sen att många har det problemet just nu så… det kanske löser sig av sig själv. Sen…

Maken slutade sent. Så vi åkte direkt. Dessutom hade vi bestämt att gå ut och käka. Dels för att vi kom så sent till Lilla Gula. Men även för att det var två veckor sen vi var på plats så vi gissade på att det skulle vara lite kyligt inomhus. Det var det. Vi körde olja medan vi gick och åt.

Supergott! Verkligen! Och även här nyttjade ett presentkort! 💰💳

Det blir väldigt mycket dötid när man inte lagar middag själv. Så vi hann lätt se kvällens Svenska Nyheter. Messaiah Hallberg fixar det bra som efterträdare.

Slötittade även på Cyklopernas land. Sen blev det kudden. Ovanligt att släcka redan vid midnatt en fredag. Men vi var trötta så det behövdes nog…(Och ingen feber eller migrän… peppar, peppar!)

Ny Samsung

Bra torsdag. Skönt ute. Och på lunchrasten kunde jag hämta min nya kompis.

Direkt efter jobbet blev det en tabata för mig och sonen (som slutat tidigt). Ett helt nygjord pass. Jättebra.

Sen började jag fixa i ordning min Samsung galaxy s21+ 5g.

Gick otroligt smidigt. Redan innan middag var allt övertankat och både bank-id samt swish funkade.

Efter maten blev det mer finlir som inställningar och utseende.

Förutom det började vi se Scream 4. (Sparade halva till sen). Och så blev det veckans avsnitt av Big Sky.

Äntligen nästan fredag. Och jag ska för första gången ever på massage.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑