Kategori: Träning (Sida 29 av 86)

Terrängjogg och sol

Tisdag. Och vi var på bowlingen med blivande skolbarnen. Kul. Men även uttröttande. Så när jag slutade – redan klockan 14 eftersom jag missade lunchen – var energin slut.

Valde att tanka ny i skogen

Elljusspåret för första gången denna säsong. Hade ingen aning om det torkat upp så för säkerhets skull tog jag gamla skorna. Nästan 9 km blev det. Toppenväder.

Och jag hade inte behövt de gamla skorna.

Dom som en gång varit vita är gamla. De blå är nya för i år. Men ännu oanvända.

Asics. Som vanligt. Gel-Kayano 28.

(Salomonskorna och löparjackan köptes vid samma tillfälle – på min födelsedag. Salomonskorna har jag nästintill bott i fram tills nyss. Som vanligt skor alltså…Jackan är ännu inte testad)

Sen hade jag ork att städa.

Klar lagom till maken kom hem. Då fixade vi middag tillsammans…. som vi åt på balkongen.

Efter middagen parkerade jag i solen.

Dock blev jag inte så långvarig där.

Maken ville ut en promenad. Och visst. . 16 grader varmt halv åtta. Klart jag följde med.

fint. Och så skönt.

Sen blev det en välbehövlig dusch innan te och 911.

Långzoomare eller systemkamera sökes

Kickstartade torsdagen med samma hårda tabatapass som vi körde igår. Dock halverad tid. Annars hade jag aldrig hunnit före jobbet.

Äntligen riktigt skönt ute. Ingen högsommarvärme, men det gick att promenera i huvtröja utan vantar på lunchen.

Bakade chokladbollar på jobbet.

Köpte en klänning och ett par shorts på lunchen. Klänningen returneras. Shortsen behåller jag.

Kvällspromenad med maken. Fotade med ”riktiga kameran”. Och sen gick den sönder.

Minneskortet fastnade. Var nog en trasig flik eller så på det. Och när jag väl fick våldats ut kortet var ju kortläsaren sabbat. Inga fina sjöfågelbilder på bloggen ikväll alltså…tyvärr.

Så nu letar jag kamera… helst en långzoomare i riktig kameralook. Det verkar dock lite knivigt. Inget finns ju i lager. Beror säker på kriget!

Strök gardiner och såg 911. Samtidigt.

Nu full fart mot fredag.

Vädret vände

Grått, regnigt och småkallt när jag cyklade till jobbet 5.50. Inte mycket bättre på förmiddagen.

Slutade tidigt. Maken hade tömt sängarna, slängt ut alla sängkläder på balkongen och dammsugit på morgonen innan han cyklade till ditt arbete. Jag tog vid där han slutat. Skrapade och tvättade.

Och så körde jag och sonen ett riktigt jobbigt pass. 50 minuter maxat. ⅓ bål. ⅓ puls/ben och sista ⅓ styrka.

Nytankad städade jag sen resten av lägenheten. Och bäddade rent.

När jag stod på balkongen och trädde påslakan på täckena hände nåt med vädret. Plötsligt kom solen. Och det blev en helt annan luft.

Så lite otippat blev det middagspremiär på balkongen.

Och så firade vi självklart chokladbollens dag.

Jag och maken tog en timmes kvällprommis. Så vackert ute. Och mycket skönare än tidigare kvällar.

Nu väntar en kvällsdusch och sen får jag krypa ned i helt ren säng. Myyyys.

Tråk!

Svinkallt. Regn. Blåst. Hagel. Och till och med snö.

Dessutom måndag. Och ryggont.

Kunde väl knappast bli sämre…

Efter jobbet blev det megahandling. Och tankning.

Icas färska pizza till middag.

Och nu har vi sommardäck på bilen!

Tog ett yin yogapass medan maken och sonen spelade Xbox. Skönt. Och säkert välbehövlig för ryggen.

Nu en stor te-koppp i soffan. Sen dusch. Och så hoppas jag på att få sova ordentligt inatt. Gick lite si och så med det även natten mot idag… trots pronaxen.

Innedag

En fartig onsdag. Hann inte ut på hela dagen. Möte på förmiddagen. Ingen lunchrast. Och när jag kom hem var jag effektiv inomhus.

Och mellan städ och matfix hann jag och sonen med ett tungt tabatapass.

Kvällen gick sen åt till att bädda rent och tvätta.

Samt beställa accessoarer till sonen.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑