Kategori: Träning (Sida 6 av 86)

Jogg, kräftor och bakning

Fredag. Jag rivstartade med en joggingrunda redan 6.45. +16⁰, fuktig luft och ingen vind. Perfekt. Dessutom ett för dagen nytt album i öronen.

All for metal. Årets bästa (hittills i alla fall). Helt magiskt bra!!!

(Och så lite pliktskyldig stretch innan dusch och frukost!)

Blev en solig och varm dag. Så pass så jag promenerade och köpte en glass på lunchen.

Slutade sent, men vi var förberedda och landade i Lilla Gula före halv sju.

Där dukade vi upp 1,4 kg kräftor och glufsade i oss precis vartenda gram.

När köket sen var fritt från kräftrester tog jag fram vår gamla trotjänare från 70-talet.

Nattjästa hamburgerbröd var tanken.

Och än så länge håller jag fast vid den planen. Degen har jäst jättebra i kylen och lördagen är regnig

Torsdagsjogg och soffhäng

Tidig start på torsdagen för både mig och maken. Men då kom vi ju också hem tidigare.

Jag plockade fram morgondagens kräftor ur frysen, startade enPhilips Hue Luster P45 E14 tvättmaskin och sen blev det en jogg.

När jag hade 1 km kvar började det dugga lätt. Jag blev knappt blöt…

En stund senare regnade det däremot massor.

Lite ärenden på stan (vi tog bilen) och sen rostad potatis och blomkål med tonfiskröra.

Alltså. Det var jättegott!!!

Sen soffhäng med Allsång på Skansen (har flera osedda avsnitt) och nu nyheter.

Snart helg! Tyvärr jobbar vi sent…

Träning och bio

Kvart i sju startade jag både en tvättmaskin och ett tabatapass med fokus på ben. En dryg halvtimme senare var benen som darrande asplöv.

Dusch. Frukost. Hänga tvätt. Säga hejdå till sonen som åkte mot fortet. Ladda en till maskin (på timer) och så jobb.

Tvätten klar att hänga lagom till lunchrasten.

Efter jobbet blev det ytterligare en tvätt. Och så skulle vi marinera en fläskkarré. Men den var så galet sur så vi fick vädra ur köket medan vi åkte ned på Coop och reklamerade samt köpte ny. Och den var bra!

Sonen kom hem för en snabb middag innan vi alla skulle på bio. Dags för Alien – Romulus.

Riktigt bra ju!

Och sen hittade vi ett alienembryo i vår trappuppgång. Eller?

Nu har vi vinkat av sonen som åkte tillbaka för att sova i Lilla Gula. Vi gör honom sällskap i morgon.

Sommarvädret 15 augusti: mulet. ☁️Men varmt. Runt +20⁰.🌡 Till eftermiddagen kom det lite regn🌧 som sen upphörde innan kvällen.

Silverbröllop

Tidig start på dagen. Bara +12⁰ när jag gick mina 300 meter till jobbet. Men +23⁰ framåt dagen.

En jogg direkt efter avslutat jobb https://www.instagram.com/reel/C-pzZTbKEOV/?igsh=d3ozdmRiYTl0Z3l0

Det gick tungt. Summerade min tur så här:

Sen städade jag. Och så kom både son och make hem.

Idag är det exakt 25 år sen vi gifte oss.

Nästan prick på ”vår” tioårsdag.

Det firade vi med god mat i den sköna kvällen på balkongen.

https://www.instagram.com/reel/C-qaH8au4-p/?igsh=dnY1ZmVoaG5ib3c=

Sommarvädret 14 augusti: Sol. 🌞Varmt. 🌡Vet ingen toppnotering, men vid tretiden var det iaf +23⁰🌡

Fredag med jogg och regnbåge

Fredag. Så skönt. Lugnt på jobbet. Och grått, men varmt, ute.

Cyklade och handlade bakingredienser efter jobbet. Samt tog en joggingsväng i skogen.

+23,4⁰ grader så det var svettigt.

Maken kom hem medan jag stod i duschen, och strax efter var vi på väg till Lilla Gula.

Sonen hade hunnit cykla sina 13 km hem och stod i duschen när vi kom.

Äntligen blommar den ena Dahlian. Bara en blomma. Men så vacker.

Grillade regnbåge till middag. Och till det blev det potatisgratäng. Mums…

Sommarvädret 9 augusti: mulet. ☁️Men varmt. +23⁰🌡

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑