Mycket intensiv helg.

Direkt frukosten var uppäten på lördagmorgon började vi med middagen.

Gjorde en glace av ovanstående ingredienser plus chili.

Sen ut för att börja skrapa vägg.

Perfekt väder. Knappa +23⁰. Sol. (Och aningen för blåsigt!)

Gjorde paus efter 40 minuter och åkte till Kalix för att köpa bättre/bredare skrapor.

Passade på att handla lunch.

Tillbaka i Lilla Gula tände vi grillen, skrapade mer och sen paus för lite Surf & turf burgare.

Resten av dagen ägnades åt att skrapa.

Lagom till sonen kom från jobbet höll vi på att avsluta. Då hade vi hunnit allt från nederkanten upp till altandörren.

Sopade och dammsög altanen ren från skrap och pustade i solen en stund innan middagsfix.

Glacen på laxen. Laxen på grillen.

Till det pärlcouscous blandat med gröna ärtor, haricovertes och en harissaröra. (Det skulle även vara rostade svarta bönor. Men dom brände jag.)

Och så en sojamajo!

Sen gjorde jag sommarens första reel till Siknäsfortet.

https://www.instagram.com/reel/DaGnPHjIze-/?igsh=YWR0emI1MnByeWd5

Söndag fortsatte maken skrapa medan jag betade av en lång to do-lista.

(Och hittade inte mindre än fyra stycken fyrklöver medan jag klippte gräset)

Lagom till jag var klar med precis allt började det regna och maken gav upp skrapandet. Bara en liten bit kvar till nästa helg.

Städade ihop, vattnade blommor och åkte mot Kalix just efter fyra. Där hann vi tvätta, sopsortera, ta en kort promenad samt äta middag innan vi började se (en konstigt) film.

Fem arbetsdagar kvar.

https://www.instagram.com/p/DaI60FyCLcD/?igsh=MXhpbHVzeXFobXkybg==

Halvvägs nu – och semestern känns inte längre som en dröm.