Författare: Candygirl (Sida 962 av 1685)

Synkning

Jag har kört på med Google-kalender sedan flera år tillbaka. Gillar den. Och är därmed papperskalenderlös – vilket kan behövas då min handväska är mer än proppfull UTAN en filofax.) Sen är jag väldigt bra på minnas tider och sånt. Har jag skrivit ned händelsen så brukar jag komma ihåg den nämna händelsen i fråga så jag behöver sällan kolla min kalender.  Men visst – det är bra att anteckna ned ibland.

Nu när maken ärvt min S2:a och jag uppgraderat mig har jag ju peppat han till att övergå till digital kalender. Han är usel på minnas saker. Kommer aldrig ihåg när han jobbar annat än ett par dagar i förväg och annat, som tandläkare, besiktning och sånt skoj måste han anteckna – och ändå brukar jag få påminna! Födelsedagar minns han inte alls. (Eller jo, det gör han nog, men han är van att jag har koll alltså slipper han ju)

Google har möjligheten att synka koalendern mot en annan Google-kalender. Perfekt. Då får han reda på allt som jag är snabb på lägga till – utvecklingssamtal, konserter och liknande. Och jag har koll på hans ev. ändrade schema och dyl.

Men vi fick inte till det. I datorn funkar det fint. Men i mobilerna syntes mina tider ömsom först och ömsom sist i makens telefon. Snacka om förvirrande. Kan ju bli heltokigt nä rman inte vet vilken rad man själv ”äger”. Och jag hann inte ens synka våra konton i min nalle innan vi avbröt försöket.

Nåja… vi får väl kolla i var sin lur vad som gäller och är på G. Och fortsätta prata med varann om vad som händer istället för att läsa varandras kalendrar.

 

Gråtisdag

OK. Måndagen flöt smärtfritt förbi. Morgonjogg, jobb, middag och en otroligt blöt kvällspromenad. Det regnade inget när vi gick. Men sen började det… så det var tre uppsättningar blöta kläder som ville torka innan morgonen efter den femkilometerssvängen. Hu…

Grått idag. Och bilen ska besiktas. Det sköter maken. Men jag håller tummarna att vi inte åker på några oförutsadda utgifter. Det räcker så bra med nya vinterdäck nu i höst.

Uppkäftigt blå

Nästan nyutslagna trots den sena tiden på året. Härligt att se. Och roligt att föreviga. Detta fotade jag i lördags, den 22/9 , med min Galaxy S3 .(ser ni förresten krypet som kom med på köpet?) Jag klassar helt klart kamerafunktionen på nyinköpet som mer än godkänd.

Måndag idag. Inte favvodagen direkt.

Fyrverkerier på naglarna

I torsdags halv elva på kvällen började jag måla dom här. Och jag blev jättenöjd. Fyrverkerierna är målade med den smalaste akvarellpenseln jag äger. Slog bara upp lite nagellacksremover i en kork och rengjorde penseln mellan de olika lacken.

Hade ingen som fotade då så högerhanden får förbli ovisad. Men den blev också bra. Den förargligt korta pekfingernageln – som liksom aldrig växer sig lång – hade dock bara plats för två färger fyrverkerier. Det hade blivit för trångt med alla tre.

En lång en

Maken fick en lång tårta den här gången. Gjorde en drömtårte-botten och  fyllde med dumlekräm. Dumlekrämen har jag skrivit recept på tidigare – finns här – men annars så är det enkelt:

Värm 3 dl grädde tills den nästan kokar.
Lägg i 180g dumlekolor.
Rör tills det smält.
Sen ska det kylas. KALLT. Jag har den i frysen nån timme innan jag vispar.

För är den riktigt kall blir den tjock och tung när man vispar – som en smörkräm, nästan. Funkar fint att spritsa om man vill det. Men här bredde jag bara ut den på botten och rullade ihop. Och dekorerade med vanlig vispad grädde.

Mumsigt värre.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑