Författare: Candygirl (Sida 965 av 1685)

Glamour

Septemberhelgsnaglar. Rena rama glitterbomben.

Har bara målat naglarna i svagt rosa nyans. Och sedan – när det torkat – bara måla ojämt med ofärgat nagellak på topparna varpå jag doppade dessa i en burk med löst glitter. Sen var det bara att borsta bort överflödet samt lacka fast med ofärgat lack.

Silverglitter på samtliga naglar utom ringfingrarna som fick guld istället…

(och bara ifall nån undrar – jag ska måla om dom ikväll. Funderar på nåt med hösttema. Men först en jogging och sen middag)

Det är aldrig för sent att börja röka

Gårdagskvällens middag blev MUMSIG

Så nu vet vi att vi fixar det där med rökning också. Eller vi och vi… maken skötte rökningen.

Till den rökta regnbågen blev det smörsvängd och dillkryddad färskpotatis, vitlöksstekt sparris och romsås (som är skitenkel att göra, men fruktansvärt god: fräs lök i mycket smör, häll i en burk creme fraiche och låt koka ihop lite. Peppra. Häll i en burk rom och låt bli varmt, men koka inte. Done)

Och så satte vi i oss  ett jättestort grönsaksfat också – med stark dipp gjord på grekisk yogurt. 

Nu måste vi prova röka lamm också. För vi planerar att röka vår egen fårfiol till jul i år. Spännande…

Slänger väl in instruktionerna till röken här på bloggen också. Då vet jag var jag hittar dom om pappret får för sig att försvinna.

Förresten åt vi efterrätt igår också. För ovanlighetens skull:

Solkaffe

image

Mys i höstsolen. Det gäller att passa på. I övrigt håller jag på att få maken att ladda ned nya ringsignaler till sin nya – min gamla – telefon. Han har nämligen kvar ”min”. En favvo som jag laddat ned igen: visslingen från Kill Bill.

Saturday

I natt har det så varit frost. Termometern visade att det som kallast varit plus 0,5 men altanen var trots det alldeles isig i morse. Alltså var det kallare en bit ut från husväggen. Men hur kallt det varit och om blommor och potatisblasten frusit vet jag inte…

Solen skiner och det verkar bli en strålande dag. Vi ska promenera, räfsa barr och premiäranvända röken vi fick överta från mina föräldrar i våras. Ska bli spännande. Rökt regnbåge står på menyn. Om vi nu lyckas med projektet.

Fredag em…

Bästa stunden på veckan börjar snart – fredag kväll!!!!. Bara vi kommer fram till Lilla Gula Huset så. Har bara lite fix att göra här hemma först.

safkdäd

Edit: Ovanstående lilla bokstavskombination har uppenbarligen förbryllat. Sanningen är den att dessa inte betyder nånting alls. Dom har bara liksom råkat hänga med i inlägget. Men bara eftersom dom har uppmärksammats får dom vara kvar i inlägget.
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑