Författare: Candygirl (Sida 975 av 1685)

Foton från sista dagen på Kreta 2012 samt summering av hur resan organiserades

Och så var jag då framme vid bilderna från den allra Sista dagen, Den 26e juli,  från resan till Kreta, Georgioupolis, 2012. Dagbok – klicka här. Bilder från hela resan hittar du här

Busungen fick prova hoppa ned i den iskalla floden – från bron. Inte så högt – men ändå… Spännande var det i alla fall. Och kyligt. Helt sjukt hur vattnet i floden kan vara så isande och havet rent av ljummet…

Här syns det fina nyrenoverade badrummet. Med duschkabin ju. Toppenfräscht. Vi har varit med om mycket olika standard på just badrummet och duschen. Detta var jättefint. Och hade jag nu fått ståta med min blekfeta rumpa på bild så hade ni fått se hur galet vit den är jämfört med resten. Men jag väljer att censurera bort den.

Och så måste vi ju göra slut på allt flytande i kylen innan vi sticker hem mot Sverige igen. Skål!

Har inte summerat resan för den som undrar.

Så här gjorde jag:

  • Bokade reguljärflyg med Norwegian Arlanda-Chania t.o.r  via nätet för tre pers. Tror det gick på just under 7000 spänn.
  • Och eftersom flyget gick från huvudstaden behövdes anslutning. Bokade först nedresan med SAS – när dom släppte billiga biljetter. Och sedan uppresan nån månad senare när det fanns till bra pris. Också det med SAS.
  • Fick skjuts i egen bild till och från Luleå Airport.
  • Hann käka (planerad) middag på Arlanda innan avfärd.
  •  Framme i Chania ca 2 på natten grekisk tid. Fick tag i Taxi direkt – han körde oss till Georgioupolis på ca 1 timme för 58 €.
  • Boendet på Eleana Studios hade jag bokat via nätet och hotellets hemsida. 14 nätter. 45€ natten för en studio med tre bäddar. Och vi fick tillgång till sängplatser redan vid ankomst 3 på natten. Jag hade även bokat till möjligheten att använda lägeheten fram till avfärd ca 23 på kvällen den sista dagen. Det fick vi för 20€.
  • Samma taxichaffis hämtade oss enligt överenskommelse när vi skulle hem. För samma pris.
  • En stunds väntan på planet som gick den okristliga tiden av tre på natten. Men det var hur lugnt som helst. Bus (och vi) sov mest hela tiden  – både på Chania Airport och på planet.
  • Och sedan på Arlanda. Där hann vi käka frukost innan vi åkte vidare mot Luleå. Inga förseningar nånstans. Varken dit eller hem. Och inget oplanerat inträffade.

 

Augustisol och medelhavsvärme – JA TACK

Alltså:  jag skulle verkligen inte haft nåt emot om den här ihållande medelhavsvärmen vi haft i en veckas tid nu kommit i juli månad, medan jag hade semester. Men, jag tar den ju hellre nu än inte alls.

– Bus har ju ännu sommarlov.
– Vi har fortfarande få barn på jobbet och kan anpassa dagarna efter vädret.
– Och så har jag haft tur med vilka skift jag jobbat så jag har hunnit soooola, jogga (idag skippade jag – inte när det är 24 grader…) promenera (jag och maken har knallat totalt 3½ mil den här veckan -och idag är det torsdag) och mysa i värmen.

Idag blev det grillade benfria kotletter i kvällssolen…

Ge mig mer sol, jag vill ha mer sol….

 

Sandbygge, happy family och fiskpedikyr – Bilder från Sista riktiga dagen på Kreta

Här kommer så bilder från den Sista riktiga dagen på Kreta-  dvs en dag man även får somna på hotellet . Dessa är från den 25 juli. Dagbok från resan: Klicka här.

Busungen och jag i full färd med att fixa i ordning eftermiddagens vitamininjektion åt bus. Färskpressad apelsinjuice. Mmmm….

Bus konstruerar på stranden. En borg med fontäner.

Och kolla här vilken donna! 🙂

Anna från AnnaMarket fick syn på oss när vi satt och mös en kväll i en soffa. Hon lämnade sina kunder i kön för att komma ut och ta ett foto av Happy Family, som hon kallade oss. Tack Anna. Alltid kul att få med alla på ett och samma foto.

 

Och det var det här  som vi satt och väntade på i soffan på fotona ovan. Bus skulle nämligen göra fiskpedikyr. Eller vad man nu ska kalla det. Han blev jättesugen direkt han fick syn på det, alldeles i början på resan,  och sen valde han att använda lite från sina fickpengar till detta. Vad han tyckte: Mycket mycket roligt. Fast det kittlade lite mycket.

Vi tänkte gå på bio…

… men vi har haft på tok för fina och varma kvällar för att stänga in sig i en mörk biosalong. Jogging, solstol och låååånga promenader har liksom passat bättre.

Så även ikväll – hoppas jag.

Ja inte joggingen då – det ”gjorde jag bort” redan tio över sju i morgonsolen.

Grattis till oss

Idag är det 13 år sen vi gifte oss. Och vi gifte oss nästan på dagen då vi firade 10 år tillsammans. Hade det datumet varit en helg och om resor som vi tyckte passade oss hade haft rätt avresedag hade vi gift oss på vår 10-årsdag. Nu blev det så att vi gifte oss på vår 10 år och 10 dagars dag… haha..

Firade med Kinamat. Mmmm…

(och Camilla…. maten åt vi för ett presentkort jag fick när jag fyllde 40. Visst ÄR jag bra på hushålla??!! 😉  )

 

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑