Författare: Candygirl (Sida 976 av 1685)

Havsvy, väggmålning, fossingar och sovande bus – Kretafoton från 24 juli

Inte så många dagar kvar  att ”bildredovisa” nu – här är fler foton från årets greklandsresa. Dessa från den 24 juli. Dagbok från resan… klicka här.

Det är vackert i Gerogioupolis…. eller hur?

Och så en väggmålning. Bara för att den också var vacker.

Busungen upptäckte att om han beställde äppeljuice fick han mycket mer att dricka än om han tog en vanlig läsk som som regel kommer i 233 eller 250 ml flaskor. 🙂

Bruna fötter i olika snygga skor. Som synes har busungen snart lika stora fossingar som sin mor. Dock har han en bit kvar innan han drar samma skostorlek som farsgubben sin.

Bus ville – precis som hemma – somna i lugn och ro. Själv. Så vi skulle snällt sitta på balkongen och prata medan han stämde träff med John Blund. Tog som regel inte många minuter innan det såg ut så här. Och när bus väl somnat vaknar han inte av nåt till en början. Vi skulle nog kunnat bjuda in en symfoniorkester utan att han skulle ha reagerat…  Get it??? 😉     (nån timme senare var lakanet bortsparkat. Men eftersom vi inte använder AC när vi sover så blir det liksom lite för varmt med nåt över sig. Vi körde dock AC innan vi la oss – sen slog vi av den för att slippa ligga i draget)

Blommiga naglar

Så här ”romantisk” har jag varit nu i helgen. Dock har några blommor redan ”vissnat” efter en dags jobb.  Men inte alla – lite blommar jag allt ännu…Nån dag till. Sen får jag väl hitta på nåt annat att dekorera dom med.

Tyvärr har jag en förargligt kort nagel på höger pekfinger… Den vill liksom inte växa ut som dom andra – går bara av och av och av…

Skalmansläktingar, kisseunge och tunggymnastik – Kretabilder från dag 10

Och här kommer ytterligare några bilder från Kreta i somras. Dessa är från den 23 juli. För dagbok klicka in på Liverapport från Kreta 2012

Titta här vilken sötnos. Av en slup upptäckte vi fullt med småsköldpaddor i en av floderna. Vi visste att det skulle finnas, men trodde inte att dom fanns så nära utloppet. Hade vägen vi egentligen tänkt promenera varit öppen hade vi missat dessa djur.

Det här är svårt att se vad det föreställer men det är också en sköldis. Fast under det strömmande vattnet. Tycker bilden blev så cool. Som mosaik nästan..

Och vad tycks om den här lilla puttiga kompisen då. Hur kelig som helst. Den låg i famnen och sög i armvecket – med höga snuttljud och så det typiska trampandet. Sååå gulligt. Ingen mamma i närheten. Och inga syskon. Vi hälsade på den här ett par gånger i samband med att bus köpte glass. Helt bedårande.

Ja vilka det här är ser ni ju. Jag ser däremot först nu att jag glömde matcha nagellacket med klänningen den här kvällen. Hoppsan.

Och det ni ser på kollaget ovan är en stilstudie över hur man ser ut när man knyter en knut på ett körsbärsskaft enbart med hjälp av tungan i munnen. Ni som sett TwinPeaks vet vad jag menar… Jag kan. Kan ni???

 

Smart TV till Lilla Gula

Beställd och betald. Ska levereras till Lilla Gula Huset den 22 augusti. 🙂

Och en sån här blev det:

Samsung UE46ES5505
LCD-tv med LED-bakgrundsbelysning på 46 tum med Samsungs ”smart-TV-funktioner” för enkel koppling och uppspelning från nätet och andra enheter. Dessutom har den inbyggd digitalbox för marksändingar och kabel-tv.

« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑