Kategori: Naglar (Sida 13 av 23)

Födelsedagsnaglar.

Dagen till ära. Och Bus önskade motiv. Det skulle ju såklart bli födelsedagsnaglar. Och enligt honom  är det lika med ballonger.

Och så blev det. Samt lite glitter.

En fördel med att fylla år på Våffeldagen är att man vet vad man kan laga till middag. Men jag svänger nog ihop nån god soppa innan… så vi får liiiite nyttigheter också.

 

Vårfärger

Så ja… jag saknade faktiskt några nyanser i min lilla samling (som är dubbelt så stor sen den där bilden togs)..

Nu kan jag göra påsknaglar.

(fast först kanske jag måste göra födelsedagsnaglar… eller uppfylla en önskan från ett av mina förskolebarn på jobbet: prinsessnaglar)

Påskat till naglara lite…

Tyckte att om nu påskharen ska hitta nåt riktigt bra gömställe för sina påskägg så är det väl säkrast han får komma fram och kolla läget lite….

Visst blev det bra?

(och jag lovar… jag har tagit bort nagellack som kommit utanför – men det hade jag inte när jag fotade, för då hade lacket inte ens torkat klart!)

Länge sen det var några naglar här på bloggen

Anledningen att nagelfixandet uteblivit sen jul/nyår är helt enkelt för att a) naglarna har varit i uruselt skick – delat sig, gått av – flisat sig. Urk. Korta och fula helt enkelt.  Men även för att b) jag har spelat så jäkla mycket gitarr så även om dom hade varit i fint skick hade jag varit tvungen att kapa dom korta.

Men nu – när solen skiner hela dagarna och man blir piggare i hela kroppen – då börjar även naglarna visa sig från sin bättre sida. Dom har vuxit till åtminstone acceptabel längd. Och verkar hålla ganska bra. Och då fick det bli en ljus design… Fast på jobbet tyckte dom att det börjar vara dags för påsknaglar.

Busungen kom in i köket när jag precis fixat klart.

– Jag vill också ha målat.
– Jag vill ha dö’skallar.

Sen valde han färg och fick två dö’skallar på vardera hand. Och jag tycker dom blev mycket coolare än mina hjärtenaglar.

(så jag tror nog att jag ska designa om mina nu ikväll – men först en dusch. Jag luktar jogging – vilket i och för sig är helt naturligt, men ändå…)
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑