Kategori: Naglar (Sida 19 av 23)

Helgfina naglar

Avkapade inför förra helgens barnspelning . Men inte kortare än att det går att leka lite med lacker…

Så här ser jag nu ut inför helgen som kommer.

Och det här är vad  jag kladdat på

I Onsdagkväll:

Trind Nagelstärkare
Ljust rosa typ pärlemor – tre varv
Glitter – ett varv
Seche Vite överlack – extremt snabbtorkande
(där gjorde jag paus och fixade resten efter jobbet idag)

Torsdag Em:
Silverlack på topparna – ett varv
Blommor på sex av naglarna i rosa och lila
Glitterlinje
Överlack
Snabbtorklack Seche Vite

DONE

Blommorna är förresten gjorda med tandpetare och jag tyckte dom blev riktigt söta. Nedersta bilden visar även högerhanden och min förargligt korta pekfingernagel som liksom inte växer ut… Men lacket blev bra även på ”fel hand” – det brukar faktiskt bli det.

Gjorde också en ny kategori; Naglar. Det börjar bli några foton på såna så jag behövde sortera lite….

Blommiga naglar

Så här ”romantisk” har jag varit nu i helgen. Dock har några blommor redan ”vissnat” efter en dags jobb.  Men inte alla – lite blommar jag allt ännu…Nån dag till. Sen får jag väl hitta på nåt annat att dekorera dom med.

Tyvärr har jag en förargligt kort nagel på höger pekfinger… Den vill liksom inte växa ut som dom andra – går bara av och av och av…

Sista semesterfredagen

Alltså jag kan inte få för mycket sol. Varenda dag med sol njuuuuter jag. Och har så lite kläder på mig som det bara går. Idag har jag och min döskallebikini haft sällskap typ hela dagen. (Förutom när jag tog en fmprommis. Då hade jag shorts och linne! 🙂 )

Men likväl kommer jag få krypa ned i renbäddad säng. Mmm… För att hänga tvätt och vädra sängkläder behöver man ju inte hålla sig inomhus för. Och dammsuga – det gjorde jag nyss – nu när solen försvann bakom en tall.

Och så har jag fina naglar också – Franska fast med silverglitter:

Och förresten ska vi käka kräftor ikväll.

Mer än så händer inte i Lilla Gula Huset en fredag.

Nya sommarnaglar.

Chockrosa,vitt, silver och svart. Och matchande tår.Ska det vara så ska det…

SOMRIGT VÄRRE

(och så har jag gömt höger pekfinger på bilden eftersom den nageln har gått av och är skitkort. Tur dom växer ut igen… men just nu ser det helknäppt ut)
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑