Kategori: Naglar (Sida 20 av 23)

Första lediga dagen

Egentligen har ju semestern inte börjat – på riktigt. Det är ju liksom en vanlig helg innan. Men det känns ändå som att nu, nu är det semester. Dock en regnig start på densamma.

Men jag började dagen med att sova länge. Vaknade först av alla – 9:15. Så det blev sen frukost. Sedan passade jag på att fixa sommarnaglarna. Det tar ju sin lilla tid och passade utmärkt en dag som denna.

Regnet fortsatte så vi provade ett nytt cafe på eftermiddagen. Samt tyckte synd om arrangörer och artister som anordnat en ”festdag” i samband med invigningen av ett nytt torg här i ”byn”. Det regnade bort helt. Några tappra regnkläderförsedda stod och tittade på banden som uppträdde. Och loppisen fick ställas in. Och i mattälten var det helt tomt. 🙁

Nu blir det innemys tills det är dags att börja middagfixa. Kanske jag kryper ihop med en bra bok. Maken och bus spelar GoldenEye på X-box. Lämpliga sysslor i regnet.

 

Grönt och Guldigt

Eftersom jag inte har nåt vettigt att blogga om idag – än så länge i alla fall – så får ni stå ut med en bild på hur mina naglar ser ut i helgen.

Gröna och guldiga.

 

Fast jag hade velat ha mer äppelgrönt lack, och trodde jag ägde det. Det visade sig vara fel. Så nu fick det bli mer mintgrönt. Inte lika bra som jag tänkt, men det duger över helgen.

Turkos

Turkos, silver, silverglitter och svart. Och tre blågröna ”diamanter” på ringfingret. Så har jag sett ut i helgen som var. Ja, och nån dag till … om jag inte ledsnar…

Blev dock tvungen fila ned dom liiite i går. Skrev en alla hjärtans sång till maken och det gick inte spela med dessa. Då nu är dom en eller ett par mm kortare…

Lila

Kylan fortsatte under söndagen. Vi var ute litegranna. (tog faktiskt en kort prommis även söndag)  Men mest höll vi oss inne. Trettio grader lockar inte till ute aktiviteter direkt.

Så jag roade mig med att måla om naglarna. Igen. I Lila.

Idag var det ”bara” 20 när jag gick på jobbet. Skönt. Jag skippade täckbrallorna. 🙂 Och när vi var ute med ungarna kröp det upp till 17. Nu påstår dom dock att vi ska få riktigt kallt till i morgon igen. Kanske jag får måla om naglara en gång till då… Eller tillverka fler bokmärken!
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑