Kategori: Naglar (Sida 23 av 23)

Snart ett minne blott

Helgens nagelfärg. Svårt att få till den bra på bild men den är typ mörkt, mörkt blodröd. Eller vad man ska kalla den??? Den heter nåt med Ruby Red eller så….Vill jag minnas.

Tyvärr är detta ett minne blott, snart. Först och främst för att mitt suveräna överlack försvunnit på väg hem från Grekland.  (Och knalligt nagellack utan överlack funkar ju inte så länge…) Jag VET att jag packat ned nagelnecessären, men den är spårlöst borta. Men dessutom är det jobb som hägrar – på måndag. Och det är bara absolut första dagarna det funkar med så här långa naglar. När det blir fulla barngrupper som ska kläs på höstkläder (och sen vinterkläder), blöjor ska bytas och jag dessutom ska kunna spela gitarr till våra sångsamlingar så funkar det inte. *snyft*. Men, men… det blir ju sommar igen så… och under julen hinner jag ju odla liiite naglar i alla fall.

Fina fötter

Nu har jag fina semesterfötter.

För första gången någonsin har jag unnat mig fotvård på salong. Så nu är fossingarna babylena, masserade och med urläckert knalligt rosa lack. Tyvärr var lacket slut så jag kunde inte köpa med mig hem en flaska.

Franska naglar

Lat eftermiddag/kväll resulterade i fina naglar. Något som jag sällan tar mig tid att göra. Ett lager färg kan jag sätta. Men det är sällan jag orkar nåt sånt här. Eftersom det förstörs första gången jag tar fram gitarren…

 

Manikyr

Lördagförmiddagens Fix

Väldigt lämplig syssla precis innan man tar tag i penseln för att grundmåla fönster *not*

Fast jag hade handskar så naglarna klarade sig från extra färgfläckar.

(Sen talar jag inte  om att jag har två avbrutna naglar på den andra handen…  – vilket inte är fullt lika snyggt!)

Chockrosa

Igår – när jag var på ansiktsbehandling – ingick det även lackning av hand och fot. (ja, naglarna då!) Och jag valde att få en härligt chockrosa färg på både händer och fötter. Snacka om att dom numera lyser.

(Det ingick även brynfärgning – något jag aldrig tidigare provat. Så det känns väldigt ovanligt att ha ögonbryn som syns den här tiden på året utan att jag målar dom!)

Nu måste jag dra mig mot jobbet. 22 arbetstimmar återstår. Fördelade på tre dagar!

Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑