Kategori: Dagar med Linda (Sida 657 av 1264)

Polerat upp ballen

image

Nu så… Allt skräp bortkastat. Dammsuget. Dammtorkat. Golvet skurat. Väggarna med. (Dock får fönsterna vänta ett tag till). Ommöblerat. Alla dynor, filtar och mattor på plats. Och ett gäng blommor.

image

Nu är vi redo för eftermiddags/kvällshäng. Bara rätta värmen infinner sig.

image

image

Inte så kul med foton i mörker… men jag var inte färdig förrän vid 21 och då är det mörkt – i mars månad.

Blommorna fyndade jag nu på halva priset. Påskliljor och pärlhyacinter kostar ingenting nu efter påsk.

image

image

Så många andra sorter funkar ju inte här ännu… trots inglasning. För det kan bli några minus ute på nätterna…

image

Den mindre katten i hörnet på tredje bilden har jag gjort. För snart 25 år sen. Den är av trä och sedan målad.

Krokodilen är  en present från när ungen var bebis. Den har bott på balkongen sen den kom till oss och letar sig fram varje vår – trots att vi inte har någon som tränar på att gå längre.

image

Det är lika kul varje år att fixa i ordning vårt extrarum. Ett riktigt vårtecken.

Sjukt

image

Då har vi kört in på fjärde dygnet med feber för ungen….

Tur jag kunde ta jobbet med mig hem idag… för är man 12 existerar inte VAB längre. Men när man är sjuk är man inte så stor – trots att åldern säger 12,5.

Stack ut en 5-runda efter avslutat jobb. Men fyyyyy så slaskigt.
Kändes mycket trevligare (och torrare) att (efteråt) mysa i soffan med en Ipren-drogad unge till ett avsnitt av När & Fjärran och ett par koppar gokaffe.

Samt att börja vårfixa på balkongen.

Håller tummarna för piggare unge i morgon. Då kan jag inte jobba hemma. Och dessutom sent. Som tur är kommer hans far vid 16 i alla fall…

Mot ljusa nätter

ljus3

 

Nu är ljusen snart överflödiga här. Vi hade visserligen tända ljus till middagen ikväll (vi åt annandagspåskmiddag ca 20, och då hade det börjat skymma) och nu (halv elva) är det ju mörkt. Men det går galet fort mot ljust hela nätterna nu.

Bilden ovan är från mysljusen i vårt duschrum/tvättstuga i Lilla Gula Huset… där tänder vi 14 ljus varje kväll när det är dags för dusch… myyyys… Men, snart behövs dom inte alls.

Påskafton

påskträd

Vi har inget påskris – dock ett påskträd.

Ser härligt inbjudande ut då man kommer på gården till Lilla Gula…

påskträd2

Det dripp-droppar. Fem grader varmt. Och sol.

 

påskträd3

Förutom familjepromenad blev det även en härlig timmes skidtur på fjärden.

Dock själv. Maken hade sina skidor på jobbet och ungen hade feber…

påskafton7

Till kvällen blev det sedan påskbuffé – aftonen till ära.

påskafton8

I år ”målade” jag äggen med washitape. Det funkade det med.

 

 

Samurajharen har varit här

påskafton1

påskafton2016

Samurajharen tittade förbi i natt. 🙂

Efter att ha öppnat ägget med godis och en mattekluring i fann ungen paketet i RAV:en.

påskafton20162

påskafton6

Glad Påsk.

Solen skiner. Vi är redo för promenad. Hoppas vädret håller i sig hela dagen. Då blir det mycket utevistelse.
« Äldre inlägg Nyare inlägg »

© 2026

Tema av Anders NorenUpp ↑