Nya läsbrillor. Bara att inse att det går utför…
Fast jag klarar mig faktuskt bra utan. Men ska jag sitta länge med små bokstäver är det skönt.
Och med mina vanliga glasögon funkar det bra än. Det är med linserna i dom behövs ibland.
Sov länge… eller som vanligt en helg: till mellan nio och halv tio. Men med tanke på att vi skruvade bak klockan när vi la oss så blev det en lång skön natt. Extra lång.
Tre grader kallt på natten… och frostigt överall. Lägg till en sol och allt blev jättevacker.
N Nu har vi säkrat upp äppel- och körsbärsträdet för vintern. Skydd mot gnagare samt att äppelträdet fått rasskydd, eftersom det (vid maximal otur) kan hamna i vägen för takras.
Åt sen (och mastig) lunch… så bestämde att ”bara” ta räkfross till middag. Och så blev det.
Hej fredag. Du är efterlängtad.
Dessutom började höstlovet för ungen.
Vi kickstartade på Roady.
Så sjukt gott… musslorna var nog bäst.
Hälleflundra, tonfisk, lammentrecote, oxfilé…..
Ingen gick hungrig därifrån. Och efterrätt tryckte vi oss panakotta med hjortron.

Resten av kvällen spenderar vi sittande i vardagsrummet.
Vaktade till ett par minusgrader och pyttelite snö. Barnen på jobbet jublade trots att mängden var jämförbar med frost. Hann elljusspåret ett varv på lunchen… Där fotade jag denna småsnöiga svamp. Men innan eftermiddagen var allt blött och snöfritt igen. Och till kvällen kom regnet.
Ungen gick på bio och såg Morran & Tobias-filmen… Jag gick på kvällsöppet Interflora och njöt av att dom plockat fram julen…. ?
Fick ett ljus med mig hem.
Vitt ljus med grönt glas… doftar ljuvligt. kommer matcha advetljusstakens look perfekt.
Träning framför lyxfällan fullbordade torsdagen. Hann/hinner tyvärr inte med Wahlgrens värld ikväll.
Men redo för fredag… dett är jag.
Tema av Anders Noren — Upp ↑
Så här säger ni